Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1351684
Serviceavtalen beräknas på de servicar som skall utföras och skall inte vara dyrare än att köpa lösnummer. Man har ju dessutom fast pris i tre år genom avtalet och drabbas därför inte heller av de årliga prishöjningarna som brukar komma.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Ok67
#1351944
Vinner man verkligen något på serviceavtal? Är det inte bättre att lägga pengarna på hög till ett ”servicekontor”. Sedan kan man med fördel jämföra priser mellan verkstäder när det är dags.
av Lockis
#1351948
Ok67 skrev:Vinner man verkligen något på serviceavtal? Är det inte bättre att lägga pengarna på hög till ett ”servicekontor”. Sedan kan man med fördel jämföra priser mellan verkstäder när det är dags.
Nja, det beror väl på.
När jag nu beställde min bil så fick jag försäkring och service avtal billigare för att jag tog ett billån via Volvofinans också.
Så 3600 om året för service i 3 år känns väl helt okej kan jag tycka.
#1351975
Vid nybilsköp så är ofta serviceavtalet så pass subventionerade att det vore rent ut sagt dumt att inte ta det.

Om du köper begagnat, eller vill förlänga ett serviceavtal så är det inte självklart att det blir billigast. Om du orkar ringa runt och försöka hitta billigaste verkstaden och är beredd att åka en bit finns det en rätt stor chans att du kan hitta billigare service än en lokal handlares serviceavtal.

Jag valde enklaste lösningen och har valt serviceavtal i närområdet. Det är inte säkert att det är billigast, men det är enklast -- och med stor sannolikhet inte speciellt mycket dyrare.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]