Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
#1351977
Och vid nybilsköp så är ju serviceavtal med lägre pris en förhandlingsfråga något som säljare använder som argument för att inte behöva rabattera mera, allt har ju ett pris.
Är ju samma sak om du behöver låna och blir erbjuden Volvolån.
av Lockis
#1351978
AndS skrev:Och vid nybilsköp så är ju serviceavtal med lägre pris en förhandlingsfråga något som säljare använder som argument för att inte behöva rabattera mera, allt har ju ett pris.
Är ju samma sak om du behöver låna och blir erbjuden Volvolån.
Det finns alltid prutmån. Det handlar bara om vart man vill lägga det.
Själv prutade jag ner min ränta på lånet utöver dem 8% jag fick på bilens totalpris.
Serivceavtalet låg väl som på min förra V60 som köptes begagnad.
Kan ju dock säga att service avtalet blir mycket dyrare om du beräknas köra så att kamrem eller andra större saker behövs bytas.
I min 3 års kalkyl beräknas jag inte köra mer än 3000 mil om året och därmed inte göra mer än 3 service på en ny bil därav mitt "låga" pris.
av Ok67
#1352322
Sedan är ju också frågan hur viktigt man tycker det är med märkesverkstad. Personligen så har jag snarast mer förtroende för mindre fristående verkstäder. De är mer beroende av rykte och nöjda kunder än en stor Volvoverkstad med kunder som byter bil vart tredje år. Då kan man komma med rejält i pris.

Ingen fara för eventuell garanti heller, om man t.ex. väljer en meca-ansluten verkstad.
#1352335
bytte precis mina bromsbelägg på min xc90, gjorde jobbet på en fristående verkstad som har gamla Volvo mekaniker anställda
Volvo ville ha ca 6200:-, den fristående ville 3900..(volvo original delar)
inte så svårt val
av Lockis
#1352338
ateam1234 skrev:bytte precis mina bromsbelägg på min xc90, gjorde jobbet på en fristående verkstad som har gamla Volvo mekaniker anställda
Volvo ville ha ca 6200:-, den fristående ville 3900..(volvo original delar)
inte så svårt val
Det är ju dock skillnad på service och byte av bromsar. Sen kan man byta bromsar i samband med service.
Det ingår dock inga byten av bromsar i ett service avtal, utan då behöver man ha reparationsavtalet.
av Lockis
#1352342
ateam1234 skrev:tycker du ska sluta vara så dryg hela tiden Lockis!!!!
infon är till för att folk ska veta att även fristående kan laga saker billigt!!!!
Ber så hemskt mycket om ursäkt för att du gör en kommentar som inte är relevant till tråden (som handlar om service avtal).
Det vore ju inte så bra om någon nu skulle teckna ett serviceavtal och tro att bromsbyte ingår.......

haha vet fan inte om jag ska skratta eller gråta..
av Lockis
#1352346
ateam1234 skrev:börja med att logga ur o ta en paus ifrån detta!!!
skaffa dig ett liv i stället
Helt seriöst.
Tycker du själv att din kommentar tillförde något vettigt till diskussionen kring serviceavtal?

Måhända att du anser att mina inlägg är värdelösa och det är helt okej, det är frivilligt att läsa och ta åt sig av informationen i dem.
Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]