Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
#1350691
Ja både Volvo On Call och Internet via bilmodemet svarar inte. Volvo On Call skickar meddelande att det måste på service och det går inte att fjärrstarta någonting inte ens låsfunktioner på VOC funkar.
Det konstiga är att även Internet inte är tillgängligt och detta händer samtidigt.

Har tid på verkstad men brukar få bättre svar här.

Någon som känner igen problemet?
av Cokeisit
#1350696
Jag hade samma problem för ett par månader sedan. En uppdatering räckte, det är en känd bugg. Finns tråd om det i forumet.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
#1350745
Cokeisit skrev: ons 27 nov 2019, 06:26 Jag hade samma problem för ett par månader sedan. En uppdatering räckte, det är en känd bugg. Finns tråd om det i forumet.
Om det är både VOC och Internet i bilen som saknas tror du att uppdatering kan lösa båda problem.
På Bilia har de tidigare pratar om att 2500 kostar varje uppdatering som annars ingår i årsservice men har du flera månader kvar till nästa service synd om dig.

Hur hittar jag den bugg tråden?
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
#1350775
Wibe skrev: ons 27 nov 2019, 08:01 Hade också samma problem. I mitt fall fick man byta modemet

Hm har bilmodemet något med Volvo On Call att göra?
Det är två separata grejer men det är nog redan konstigt att båda
slutar fungera samtidigt.
av AndS
#1350792
Inte kan man ta betalt för uppdateringar av programvara som slutar att fungera pga en felaktighet om det har fungerat tidigare och finns som funktion i bilen.
Ett sådant ärende skulle vara intressant att se om det drivs vidare.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
#1350808
AndS skrev: ons 27 nov 2019, 18:02 Inte kan man ta betalt för uppdateringar av programvara som slutar att fungera pga en felaktighet om det har fungerat tidigare och finns som funktion i bilen.
Ett sådant ärende skulle vara intressant att se om det drivs vidare.
Det har varit lite strul för någon månad sedan men enbart på ett vist ställe, storgtorget i Malmö men funkade i hela Europa och Internet fanns.
Nu är det stopp för både Internet och VOC.

Sedan kan de säga att det är reparatinskostnad i med att garanti gått ut.
Fast jag tror att det är en bugg men svårt att bevisa.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]