Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1348219
Någon här som har bytt olja i sin haldex? (numera Borg Warner)
Det saknas ju filter i den och enligt förståsigpåare på nätet är det lämpligt att byta vid var ca 6.000 mil.

Om ni bytt, lämnade ni in? Kostnad?
Bytt själv? Vilken olja?

Hälsningar Jonas.
av douglinds
#1348738
Har inte gjort det själv, så har ingen uppfattning om pris eller kostnad, men en bekant till mig har en mindre egen bilverkstad.

När jag var där hade han en XC70 inne, som gjort ca 7000mil, och haldexen var igensatt, filtrett igentäppt - Han sade att det var en oerhört bra idé att byta vid ca 5000-6000 mil, så du är inne på rätt spår!
av Xanthopteryx
#1348781
Tack för filmsnutten (har sett den och andra förut - dock inte någon på 90 ännu).

Skönt att höra att mina, och andras tankar på nätet, är samstämmiga då =)
Skulle du ha möjlighet att fråga din benkant vilken olja, hur mycket som går åt ungefär samt vad Han skulle ta för att byta olja och skölja av pumpen (likt i filmen ovan)?
av RocDoc
#1349243
Nu har jag bytt i Haldexen på min S90,det är precis lika som i videon ovan.Bra video.
Jag köpte oljan på Volvo 1 liter 550:-.Min har gått 6800 mil och såg lika bedrövlig ut som i videon silen helt igensatt,skulle tro att 5000 mil är max i forstättningen.

jag tror du är rätt ute. gör rent d[…]

Problemet här är att det är mycket […]

TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]