Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1348030
Mathiasffs skrev:Tjena, har en V90 D4 och jag undrar om det på något sätt går att få in bränslevärmare i bilen om det valdes bort vid nybeställning. :bored:
Den blir nog svår tyvärr.

Det du kan göra är installera kupé värmare och motorvärmare som drivs av el.

https://www.bilia.se/biltillbehor/sason ... O;V90;2019
av Lockis
#1348048
Mathiasffs skrev:De hade varit perfekt, någon som kan verifiera uppgifterna?
Kontakta din PST är nog enklast.
#1348050
Dieselvärmare är inte standard på V90 D4.

De allra, allra flesta har dock levererats med dieselvärmare eftersom den ingår i "special edition" och liknande paket som är riktade mot tjänstebilsförare. Dieselvärmaren ingår också i klimatpaketet.

Om du inte har en bränslevärmare är det troligen enklare att byta bil än att eftermontera. Det är ingen brist på V90 med bränslevärmare...
Användarvisningsbild
av Paglar
#1348052
Jag tror också att värmaren är standard på alla dieselbilar.
Men att man får köpa till funktionen att ställa timer.
Prova att gå in i menyerna enligt nedanstående text för att kolla om du har värmare eller inte.

Aktivera och deaktivera automatisk start av tillskottsvärmare.
Tillskottsvärmaren hjälper till att värma kupén och motorn under körning. Det är möjligt att ställa in om tillskottsvärmarens automatiska start ska vara aktiverad/deaktiverad.
1.Tryck på Inställningar i toppvyn i centerdisplayen.
2.Tryck på Klimat.
3.Välj Tillskottsvärmare för att aktivera/deak-tivera automatisk start för tillskottsvärmaren.
av Lockis
#1348053
Paglar skrev: tor 14 nov 2019, 13:48 Jag tror också att värmaren är standard på alla dieselbilar.
Men att man får köpa till funktionen att ställa timer.
Prova att gå in i menyerna enligt nedanstående text för att kolla om du har värmare eller inte.

Aktivera och deaktivera automatisk start av tillskottsvärmare.
Tillskottsvärmaren hjälper till att värma kupén och motorn under körning. Det är möjligt att ställa in om tillskottsvärmarens automatiska start ska vara aktiverad/deaktiverad.
1.Tryck på Inställningar i toppvyn i centerdisplayen.
2.Tryck på Klimat.
3.Välj Tillskottsvärmare för att aktivera/deak-tivera automatisk start för tillskottsvärmaren.
Det är skillnad på tillskottsvärmaren och bränsle värmaren skulle jag tro. Tillskottsvärmaren startar bara om bilen är igång. Medans bränsle värmaren är något man kan starta för att bilen ska vara varm när du ska köra.

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]