Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1347566
Jag är i färd med att skaffa en lasthållare till V90:n.

Är det någon som har erfarenhet av
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 15992/2019
eller
https://www.thule.com/sv-se/roof-rack/r ... i++-_-SHcD# ?

Det tycks från bilderna att Volvos original (vilket jag antar är tillverkat av Thule också?) bygger lite lägre?
Fördelen med Volvos verkar också vara att jag inte behöver använda en mellanadapter (som ju dock följer med Thule-takräcket).

Några tips?
#1347569
En fördel är när thuleräckena ska säljas, då kan folk med andra märken köpa de med. Fast,, V90 lär väl gå hyfsat att sälja begagnade till med, men en tanke.

Har själv thuleräckena och köpte de när mekonomen hade 25%, de verkar ha det var 3:e månad eller så

Ser annars ut som att Thule fortfarande tillverkar volvos räcken fast de nu valt till en fotsats som de är ensamma med för att det ska se mer ut som att de gjort de själva, typ.
#1347570
Jag kör Thule Wingbar:
viewtopic.php?f=79&t=142315&p=1249138&h ... r#p1249107

De hade rea på Metronomen så passade på då.
Den är ju flexibel i sin montering vad gäller avstånd vilket är både bra och dåligt (lite mer fumligt när den skall på men å andra sidan passar den ju andra bilar också bara man byter fotdelen).
Det som gjorde att jag valde den var att man inte har någon kant på sidorna utan en plan (svagt konvex) yta att lägga exempelvis skivor och annat på.

Personligen tycker jag den ser väldigt smäcker ut också tack vare avsaknaden av ändklumpar.
#1347572
Jag använder Volvos original (gjord av Thule). Jag blev rekommenderad att köpa den istället för någon av Thules varianter av en kompis till mig som jobbar hos... Thule


Skickat från min J9210 via Tapatalk

#1347611
Cokeisit skrev:Jag använder Volvos original (gjord av Thule). Jag blev rekommenderad att köpa den istället för någon av Thules varianter av en kompis till mig som jobbar hos... Thule
För att? :)
#1347636

Micce1980 skrev:
Cokeisit skrev:Jag använder Volvos original (gjord av Thule). Jag blev rekommenderad att köpa den istället för någon av Thules varianter av en kompis till mig som jobbar hos... Thule
För att? :)
Av den enda anledningen att man bara vrider på den integrerade ratten för att sätta fast dem på taket. Rätt moment automatiskt och ingen lös momentnyckel att ha koll på Bild
#1347691
y97olle skrev:Tack för tipsen!
Jag skall kolla vad den lokala Volvoåterförsäljaren har inne.
Gör så, förresten hade mekonomen 20% förra black friday, kan vara värt att veta när du ändå roddar :-) Bilia hade med kampanj men kan ej se på hur mycket

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png

Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]