Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Freddy100
#1439678
EbbevonVolvo skrev: mån 05 apr 2021, 23:40
Danielsjholm skrev:
Freddy100 skrev: mån 05 apr 2021, 19:23

Bara att läsa i andra trådar (SOLGARDIN (PANORAMATAK) FASTNAT I INFÄLLT LÄGE.) om att panaramatak kan ge panoramabesvär. Nej...tack...
Med tanke på hur ofta jag har stängt solgardinen så känns det som ett icke problem. Enligt många som haft problemet har det räckt att dra lite i den så har det kommit igång igen.

Sen kan jag väl erkänna att jag inte har några planer på att äga min nuvarande bil utanför nybilsgarantin.
Så mycket och så många gånger som freddy100 har skrivit om hur dåligt det är med panoramatak, så tror jag att han är avundsjuk.
Han ångrar sig att han inte valde det, eller inte hade råd, att han försöker intala sig själv att panoramatak är något dåligt.
Jag har inte träffat någon som haft något problem med sina tak.
Jo förresten, mitt tak har tappat synkningen en gång. En kalibrering som man enkelt gör själv löste det problemet.
Haha...You make my day. Är du panatamatak betalare? Ok , jag förstår din kloka kommentar... :-D Synd att du glömde svara och kommentera till de som har problem med din älskade och dyra panorama... :-) Priset kommer sannolikt att stiga med åren..Lycka till...
av Lockis
#1439697
Mitt resonemang var att privatägd bil = inget panorama som är öppningsbart. ett fast typ Tesla/Polestar känns som ett icke problem. Detta pga den dyra kostnaden om skiten går sönder. Även om det inte händer ofta så är det nog rätt drygt om det skulle hända. Och att ett panorama tak går sönder när bilen inte ska användas händer ju inte. Skiten hade garanterat gått sönder precis innan en långresa eller liknande.

Nu med förmånsbil så var det ett krav. Grabben älskade det under provkörning. Sambon gillade det. Jag bryr mig inte på om det finns där eller ej. Men det är ett bättre avtal om det mot förmodan skulle gå sönder under dem 3 år jag ska ha bilen. Då jag som privatperson inte har extra kostnader förutom tiden det tar att köra till och från verkstad.
av least
#1439714
Att ett panoramatak skulle vara känsligt kanske stämmer, men då krävs det att det faktiskt skadas av yttre påverkan.

Om man vet med sig att man brukar misshandla bilens tak med tung, hårda saker som verktyg och lådor, då ska man inte ha ett glastak.
Om man ofta åker runt med takbox, så ökar risken för stenskott på glaset.

Allting i livet är förenat med risker, det som skiljer är hur man som person hanterar risken.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]