Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elektrikern84
#1346988
Hur många av er har upplevt problem med läckage eller stenskott? Ska beställa och står i valet och kvalet. Funkar stenskottsskydd typ sån man lägger på mobilen.
av Xanthopteryx
#1346989
Kostnadsmässigt, om det spricker, blir det dyrt. Går inte på glasförsäkringen utan kaross.

Personligen ser jag ingen direkt vits med glastak:
Mörkt på vintern (och med snö och is på) så ser inte ut ändå.
På sommaren blir det ljust, vilket jag personligen ogillar. Dessutom ser man ju som förare inte ut då man tittar på vägen.
Blir kallare på vintern och varmt på sommaren.
Högre ljudnivå också.

Bjud familjen på en helg på Liseberg i stället. =)
av Tiimpan
#1347028
Elektrikern84 skrev: lör 09 nov 2019, 13:25 Hur många av er har upplevt problem med läckage eller stenskott? Ska beställa och står i valet och kvalet. Funkar stenskottsskydd typ sån man lägger på mobilen.
Jag har alltid haft problem hade det på förra bilen.
Men valde inte till det på bilen jag köpte nyligen. Smaksak.
Tycker mest det är till för dom som sitter i baksätet och mina barn gnällde så fort solen dök upp :P kändes alltså meningslöst.
av pellemando
#1347037
poseidon skrev: lör 09 nov 2019, 17:22 Skulle inte vilja va utan. Ljust och härligt.
+1!
Ger känsla av mer luft och utrymme där bak. Älskar ljuset som man får där bak när man har tonade rutor. Kan inte tänka mig en bil utan det.
av V70_2005
#1347058
V70_2005 skrev: ↑lör 09 nov 21:06:02
Två år och 3500mil. Inga läckage eller problem med sol om det är stängt. Glaset är tonat original.

Grymt bra med takbox, virke och cyklar på taket så man kan ha lite koll att allt är dom det ska däruppe.

Skulle inte välja bort det för 10000:-, känns som lite pengar för mycket trevligare och användbar bil.

Skiljer något på högtalare i taket med och utan? Lampor är ju flyttade till sidan. På xc90 om man bara vill ha ljud till barnen i mittenraden låter det mest bakifrån för dom. Kan det vara högtalare bättre placerade utan takluckan?
av Lockis
#1347064
Personligen så valde jag bort det då jag inte vill riskera läckage osv.
Men det är mer för att det är ett privatköp, hade jag tagit det som förmånsbil hade jag nog valt till panorama men då hade det varit någon annans problem efter 3 år.

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]