- lör 09 nov 2019, 11:59
#1346974
och är det en MY20 som registreras EFTER 1jan-2020 kommer malusen ligga på minst 9000-10000 på en T5. Summerar jag detta sammanhang hade jag också köpt den beg. v90cc du provade, som var felfri.
Geoham skrev: ↑lör 09 nov 2019, 11:30I ditt fall slipper du den höjda malus-effekten så din fordonskatt är under 1600kr/år. Dom nyare bilar(MY19- straffas på fordonskatt(dom kommande 3åren) -och en MY19 ligger det på runda 7500kr/år x3 och sen sjunker den till 1700kr/år..fjohan82 skrev: ↑lör 09 nov 2019, 11:17Jasså? Nu har inte jag kollat vad som ingår men antar att man måste lägga till Teknikpaketet samt vinterdäck. Teknikpaketet kostar väl ca 15.000kr och begagnade vinterdäck ca 10.000kr. Då är vi uppe i ca 437.000kr, sen vill jag Metallic samt dragkrok, ytterligare 17.000kr, så ca 454.000kr och då är det, enligt mig, en sämre motor. (Kanske ingår inte klimatpaketet? Det isåfall är ytterligare 10.000kr).Det blir iaf en skillnad på minst ca 100k. Nu höftar jag lite att allt jag nämnde inte ingår. Sen så är begnandmarknaden på v90 cc väldigt bra, jag försöker att jämföra med begagnade med samma mil och utrustning. Jag har nämligen nått min maxbudget. Tänker jag rätt eller fel?morfarginko skrev: ↑lör 09 nov 2019, 09:28 De har kampanj denna helg, ny cc 412k.Dock diesel och då enbart D4 som jag förstår det...
och är det en MY20 som registreras EFTER 1jan-2020 kommer malusen ligga på minst 9000-10000 på en T5. Summerar jag detta sammanhang hade jag också köpt den beg. v90cc du provade, som var felfri.
Volvo V70 2.0F MY11 Summum