Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tottep
#1346204
Nu har jag inte haft den så länge än och mest blivit korta resor men överlag så är jag väldigt nöjd med den och det är en Inscription med bl.a. dragpaket,tonade rutor,VOC men det jag kanske saknar är lite bättre ljud för det är standard systemet och hade ett bra HK system i BMW'n innan. Sedan är jag lite förvånad att sådana saker som BLIS inte är standard men min var en lagerbil så jag hade inte så mycket möjlighet att påverka sådana saker.
av morfarginko
#1346206
Tottep skrev:Nu har jag inte haft den så länge än och mest blivit korta resor men överlag så är jag väldigt nöjd med den och det är en Inscription med bl.a. dragpaket,tonade rutor,VOC men det jag kanske saknar är lite bättre ljud för det är standard systemet och hade ett bra HK system i BMW'n innan. Sedan är jag lite förvånad att sådana saker som BLIS inte är standard men min var en lagerbil så jag hade inte så mycket möjlighet att påverka sådana saker.
okej, tack! ser att den jag kikar på saknar mkt av det. men det är också en lagerbil.
av Tottep
#1346208
morfarginko skrev: tis 05 nov 2019, 13:18
Tottep skrev:Nu har jag inte haft den så länge än och mest blivit korta resor men överlag så är jag väldigt nöjd med den och det är en Inscription med bl.a. dragpaket,tonade rutor,VOC men det jag kanske saknar är lite bättre ljud för det är standard systemet och hade ett bra HK system i BMW'n innan. Sedan är jag lite förvånad att sådana saker som BLIS inte är standard men min var en lagerbil så jag hade inte så mycket möjlighet att påverka sådana saker.
okej, tack! ser att den jag kikar på saknar mkt av det. men det är också en lagerbil.
Säker samma uppsättning på alla för att kunna göra ett erbjudande från centralt håll till återförsäljarna, draget och toningen förhandlade jag själv med återförsäljaren för lagerbilen hade inte det från början.
av morfarginko
#1347924
Testade en D5 (2017)idag, tyckte motorn hördes ganska mycket? Är det mindre ljud i en T5? Inte kommit mig för att testa en sån.

Testade en ny B5 och den upplevde jag som mkt tystare. Kanske nyare modeller fått bättre ljudisolering också?
av SundanceKid
#1347944
T5 är fruktansvärt mycket tystare och lenare i gången än en D5.
Stor skillnad, känns B att köra D5 när man kommer från en T:modell.
Jag kör Diesel i jobbet, kasst. Nästa gång kommer jag jobba för att få en T5-T8
av morfarginko
#1347950
SundanceKid skrev: ons 13 nov 2019, 22:17 T5 är fruktansvärt mycket tystare och lenare i gången än en D5.
Stor skillnad, känns B att köra D5 när man kommer från en T:modell.
Jag kör Diesel i jobbet, kasst. Nästa gång kommer jag jobba för att få en T5-T8


Kör en Audi A6 med deras vanligaste diesel (190hk), den gillar jag verkligen. Kom från en vw tfsi (150hk?) innan. Den varvade så mkt, fast jag inte har så tung fot.

Tack för svaret, ska testa en bensin asap!

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]