Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
#1346061
Är ju inget problem annat än att du inte kan se på en bil vilken motor den har via märken, men kan ju för någon ha viss status att visa :-)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1346168
SundanceKid skrev:Ingen miljöbil ändå eller utsläppen är ju höga vad jag förstår.
Nä mildhybrid skapar sällan en "miljöbil" tyvärr.
av AndS
#1346192
Nu är jag inte fullt påläst, men har det inte till syfte att biltillverkares hela produktion ska minska utsläppen enligt några gjorda överenskommelser?
Användarvisningsbild
av V9097
#1346217
AndS skrev:Nu är jag inte fullt påläst, men har det inte till syfte att biltillverkares hela produktion ska minska utsläppen enligt några gjorda överenskommelser?
Jo, det är tillverkarens genomsnittliga utsläpp baserat på försäljningsmixen som räknas. Dessutom får märken bilda grupper, jag misstänker tex att Volvo kan få lite draghjälp av Polestar. För varje elbil Polestar säljer kan Volvo i så fall sälja några extra bilar med förbränningsmotor.

Mildhybrid är ingen revolution, men hjälper i alla fall till lite på marginalen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1346965
Här har vi ett utmärkt exempel på förvirring.
Bilia har kampanj på XC60 B5, men är det Bensin eller Biesel? Det framgår inte, då det numera finns både B5 Bensin och B5 Biesel till denna modell...
XC60 Biesel eller Bensin.JPG
XC60 Biesel eller Bensin.JPG (43.63 KiB) Visad 1285 gånger
av Lockis
#1346969
fjohan82 skrev:Här har vi ett utmärkt exempel på förvirring.
Bilia har kampanj på XC60 B5, men är det Bensin eller Biesel? Det framgår inte, då det numera finns både B5 Bensin och B5 Biesel till denna modell...
XC60 Biesel eller Bensin.JPG
SE finns dock bara till Bensin :-)
av Cokeisit
#1353103
Är det någon som vet något om när B5/B6 med bensin kommer till V90CC?

Ska byta bil till sommaren och hoppas på att få både en mildhybrid och den nya Sensus baserad på Android.

Kommer de direkt till 2021 modellerna?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1353110
Mildhybriden kommer du nog få, men androidsystemet tror jag du kommer bli utan.

Det kommer nog bara i elbilarna och annars inte till befintliga modeller. Xc40 P8 recharge fick det och polestar 2.

Men övriga får nog vänta tills det kommer nya modeller. Nästa på tur är väl xc90 my22.

Nu är detta dock endast killgissningar.. 😉
av Cokeisit
#1353111
Ilduce77 skrev:Mildhybriden kommer du nog få, men androidsystemet tror jag du kommer bli utan.

Det kommer nog bara i elbilarna och annars inte till befintliga modeller. Xc40 P8 recharge fick det och polestar 2.

Men övriga får nog vänta tills det kommer nya modeller. Nästa på tur är väl xc90 my22.

Nu är detta dock endast killgissningar.. Bild
Jag tror att de befintliga ska uppdateras oxå, alltså de som inte har tillverkats än. Men jag kan inte hitta någon källa på det utan jag får oxå killgissa Bild

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]