Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1344394
Godkväll!
Har återkommande problem med att det droppar vatten från inner backspegeln i min bil (har panoramaglastak) när jag lämnar in bilen för att få det åtgärdat säger volvo värkstaden att det beror på att dräneringen är igensatt.. problemet är detta händer rätt ofta, som exempel har verkstaden gjort rent dräneringen 4gånger iår, senast förra veckan och idag läcker det igen... känns nästan som att det är något annat fel.
Tar gärna emot tips
20191026_081448.jpg
20191026_081448.jpg (568.92 KiB) Visad 4873 gånger
20191026_081454.jpg
20191026_081454.jpg (430.18 KiB) Visad 4873 gånger
#1344404
Ja såklart något är fel. Man ska ju inte rensa dräneringen en gång i veckan. Kanske någon slang kommit i kläm? Det blev så på min 960 när det regnade kraftigt, men då var ju bilen över 20 år gammal...
#1344440
kebabpizza skrev: sön 27 okt 2019, 06:58 Ser ut som att du har mycket träd i din omgivning?

Kan ju tycka att det måste få stå träd på andra sidan gatan, hade förstått problemet om det berodde låg en hög med barr och löv på taket. Det känns snarare som att dränaget är under underdimensionerat att ta hans om vatten om det kommer en skur. Fick tipset av Bilia att parkera bilen så att den lutar "bakåt" för att slippa problemet. Ser det snarare som ett hån mot mig som konsument.
#1344482
Jokar83 skrev:
kebabpizza skrev: sön 27 okt 2019, 06:58 Ser ut som att du har mycket träd i din omgivning?

Kan ju tycka att det måste få stå träd på andra sidan gatan, hade förstått problemet om det berodde låg en hög med barr och löv på taket. Det känns snarare som att dränaget är under underdimensionerat att ta hans om vatten om det kommer en skur. Fick tipset av Bilia att parkera bilen så att den lutar "bakåt" för att slippa problemet. Ser det snarare som ett hån mot mig som konsument.
Premium bil, kräver ett premium svar Bild
#1344488
Jokar83 skrev: sön 27 okt 2019, 10:48
kebabpizza skrev: sön 27 okt 2019, 06:58 Ser ut som att du har mycket träd i din omgivning?

Kan ju tycka att det måste få stå träd på andra sidan gatan, hade förstått problemet om det berodde låg en hög med barr och löv på taket. Det känns snarare som att dränaget är under underdimensionerat att ta hans om vatten om det kommer en skur. Fick tipset av Bilia att parkera bilen så att den lutar "bakåt" för att slippa problemet. Ser det snarare som ett hån mot mig som konsument.
Du får ha med dig två pallar och kära upp med framhjulen på så den lutar bakåt. Volvo kanske står för dessa pallar? :P ne skämt å sido. Sannolikt ett hån mot konsumenten.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]