Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nikeman
#1362290
Jag vet inte vad man ska tro på eller inte. Läste sist i Teknikens Värld att det inte kommer en facelift till MY21 iallafall. Hoppas det stämmer annars känns min nya V90cc gammal redan när jag hämtar ut den typ haha :)

Citat Teknikens Värld i artikeln ovan: "När Volvo kan tänkas presentera uppdaterade V90 Cross Country återstår att se, men det bör inte dröja allt för lång tid innan det är dags. Marknadslanseringen lär dock inte äga rum innan övergången till modellår 2021 har skett."
av Geoham
#1362396
Nikeman skrev: sön 02 feb 2020, 21:30 Jag vet inte vad man ska tro på eller inte. Läste sist i Teknikens Värld att det inte kommer en facelift till MY21 iallafall. Hoppas det stämmer annars känns min nya V90cc gammal redan när jag hämtar ut den typ haha :)

Citat Teknikens Värld i artikeln ovan: "När Volvo kan tänkas presentera uppdaterade V90 Cross Country återstår att se, men det bör inte dröja allt för lång tid innan det är dags. Marknadslanseringen lär dock inte äga rum innan övergången till modellår 2021 har skett."
Oroa dig inte, faceliften kommer knappast att märkas av på v90 cc!
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1362426
Nystrom7 skrev: mån 03 feb 2020, 14:07 Tror inte utblåsen försvinner. Däremot ser dom maskerade ut.

Det synliga på v90 verkar vara takvinge,baklampor och stötfångare.
Verkar vara uppdaterade strålkastare med ny teknik också om man får tro bilder/text.
av Elektrikern84
#1362730
Ser ut att kunna bli nya baklysen till S90 i samma design som S60 och kanske Full-LED, ngt den inte har idag. Ser man på maskeringen så är den mkt lik S60.
V90 och V90 CC ser inte ut att vara mkt nytt på. Att börja dölja utblåsen kan ju vara ett sätt att lansera en design för elbilarna.
av tilldavid
#1362820
Fick en ÅF att berätta om ett par saker idag på facelift 90 serien. Bakljusen ska ju förändras och i det kommer även blinkers att bli lite som Audi, att det inte blinkar utan kryper utåt sidorna. Sen skulle tydligen avgasrören gömmas så dom kommer inte vara synliga längre. Sen kom en annan åf och sa att det där är ju inte officiell information än.
av Cokeisit
#1362826
tilldavid skrev:Fick en ÅF att berätta om ett par saker idag på facelift 90 serien. Bakljusen ska ju förändras och i det kommer även blinkers att bli lite som Audi, att det inte blinkar utan kryper utåt sidorna. Sen skulle tydligen avgasrören gömmas så dom kommer inte vara synliga längre. Sen kom en annan åf och sa att det där är ju inte officiell information än.
Det låter som att den första ÅF hade läst den här tråden Bild
av tilldavid
#1362847
Cokeisit skrev:
tilldavid skrev:Fick en ÅF att berätta om ett par saker idag på facelift 90 serien. Bakljusen ska ju förändras och i det kommer även blinkers att bli lite som Audi, att det inte blinkar utan kryper utåt sidorna. Sen skulle tydligen avgasrören gömmas så dom kommer inte vara synliga längre. Sen kom en annan åf och sa att det där är ju inte officiell information än.
Det låter som att den första ÅF hade läst den här tråden
Haha, ja kanske det. Jag är inne hos ÅF var dag nu känns det som då dom har min nya V90 T8 stående på baksidan som jag vill tjata färdig för leverans.
Jag stod och pratade med den första och då kom en annan ÅF förbi och hörde och sa då att det där är ju konfidentiellt ännu. Jaja sa den förste men han frågade ju och syftade på mig :-D
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1362872
tilldavid skrev: ons 05 feb 2020, 18:56 Fick en ÅF att berätta om ett par saker idag på facelift 90 serien. Bakljusen ska ju förändras och i det kommer även blinkers att bli lite som Audi, att det inte blinkar utan kryper utåt sidorna. Sen skulle tydligen avgasrören gömmas så dom kommer inte vara synliga längre. Sen kom en annan åf och sa att det där är ju inte officiell information än.
Förmodligen anledningen till att stora delar av bakljusen, framförallt på bakluckan, är maskerat... :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]

Löjliga priser XC70

Hela branschen har blivit löjlig. Går j[…]

Turn casual moments into unforgettable dates &ndas[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och e[…]