Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1371318
Nystrom7 skrev: tis 24 mar 2020, 21:52 Jag är lite besviken på faceliften. R design är helt okej men att dom tog bort utblåsen var inget vidare.
Sen börjar dom bli för dyra.
Jag håller med dig, faceliften på R-design på fronten var snäppet snyggare än MY20. Själva bak-delen tycker jag också var en lyft men hade det suttit synliga rör hade den blivit rå:are. Hade nog själv gjort ingreppet/modifierat för att få en synlig-look ;o .. men att betala extra 30-35tkr för samma spec som MY20.. njaee..det motiverar mig inte.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1371321
UnleashFusion skrev: tis 24 mar 2020, 21:02
fjohan82 skrev: tis 24 mar 2020, 20:51 Nu när du säger det... Det är väl denna färgen om jag inte är fel ute?
https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 9-14380574
stämmer, färgen såg bättre ut på deras virtuella bilder än IRL (thundergrey) :oops: :oops: , då tar jag hellre den gråa frågan är om den finns just nu :p
Det håller jag med om!
Användarvisningsbild
av Bullmark
#1371331
Tycker spontant inte om hur dom gjort om paketen på V90’n, varför i hela friden har dom tagit bort teknikpaket pro och lagt in HUD’en i loungepaketet? Även klimatpaket pro är borta, och led verkar vara sitt eget tillägg. Sen känns inte prissättningen på ’mildhybriderna’ (fånigt uttryck) rimlig jmf med de gamla hederliga bensinarna.

Hursomhelst, kul med nya modeller att bygga i appen, även om det just nu känns mer tilltalande att förhandla om en sen my20 till bra pris än att sukta efter en my21.
av UnleashFusion
#1371336
Bullmark skrev: tis 24 mar 2020, 23:31 Tycker spontant inte om hur dom gjort om paketen på V90’n, varför i hela friden har dom tagit bort teknikpaket pro och lagt in HUD’en i loungepaketet? Även klimatpaket pro är borta, och led verkar vara sitt eget tillägg. Sen känns inte prissättningen på ’mildhybriderna’ (fånigt uttryck) rimlig jmf med de gamla hederliga bensinarna.
man kan säga att loungepaketet i MY21 har inslag av en blandning av klimatpaket pro, teknikpaket pro typ..
Om jag kommer ihåg rätt så innehöll Klimatpaket pro den där klimatsystem med fyra zoner, och i teknikpaket pro var det HUD och 360kamera. Men jag tycker det är konstigt att man inte lägger till intellisafe surround-funktionen i teknikpaketet utan man måste välja separat(5900kr) eller inbakat i loungepaket..

Tar man loungepaket i MY21 så behöver man inte ens tänka på teknikpaketet överhuvudtaget(då alla dessa utrustning finns i loungepaket; HK-ljudsystem, Nav, smartphone) dock måste man välja teknikpaket om man nu inte vill ha t.ex panoramatak(som finns i loungepaket)
Dock ska man ha massagefunktion får man punga ut 32tkr pga ventilerad nappa + massagefunktion.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1371352
Det som också är bra är att man verkar kunna kombinera HUD och uppvärmd vindruta...
av Johanu71
#1371360
Nu går det att bygga V90CC MY21 i "Bygg din Volvo"
av Cokeisit
#1371365
fjohan82 skrev:Det som också är bra är att man verkar kunna kombinera HUD och uppvärmd vindruta...
Nej det kan man inte. HUD väljs bort när du väljer uppvärmd titta och vice versa. Du får dock inget meddelande om det.
av Johanu71
#1371366
Väntar på en V90CC MY20 som troligtvis blir försenad nu då den skulle byggas denna vecka. Planerad till ÅF den 10/4
Men tittar man på nya MY21 så går priset upp med 43 900;- för samma spec.

Min beställda MY20 är en;
D4 AWD Cross Country Adv Edition, Bright Silver, Klimatpaket, Läderpaket (Amber, som försvinner), Teknikpaket, Drag, Tonade Rutor. "Bygg din bil" pris 479 300;-

Vill man ha en MY21 med samma spec blir det en;
D4 AWD Cross Country Momentum Adv. Edition, Bright Silver, Motorstolpaket (Maroon Brown ist.f Amber), Teknikpaket, Ljuspaket, Klimatpaket, Intellisafe Sorround, Drag, Tonade rutor. "Bygg din bil" pris 523 200;-
Det som tillkommer i denna spec. är Harman Kardon ist.f. High Performance och El.stolar då dessa ingår i de nya paketen.

Jag har full förståelse för att Torslanda stänger nu under rådande situation. Det är ju bara en bil och jag åker tjänstebil ändå, så det är ok att vänta. Men det skall bli intressant att se om min MY20 hinner byggas (Jag tror faktiskt de bygger den ändå fast försenad), eller om det blir MY21 och vad gör Volvo då? Går ju inte att speca. exakt enligt nuvarande order utan att priset går upp med ca 9%.
Användarvisningsbild
av V9097
#1371368
En riktig besvikelse att amber är borta (om man inte vill lägga 40' för ventilerat nappa).

Likaså stör jag mig otroligt på att man inte kan välja vilka dekorpaneler man vill, utan det är styrt av vilken klädsel man valt.

Jalusi-luckan på mittkonsollen alltid vara samma, i min 2019 har jag jalusilucka som matchar mina dekorinlägg. Kan vara att Volvo snålat in, kan också vara en miss i konfiguratorn.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]