Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
#1342762
Är på väg att köpa nån utav dessa. Har kollat lite kostnader osv. Kommer väl skilja 130000kr i kostnader under 3 år till v90:ins fördel.
Men jag funderar lite på värdet på bilarna om 3 år då de ska säljas eller bytas in.
Vilken utav xc90in och v90in tror ni står sig bäst?

Nuvarande v90 t5-r har efter 3 år knappt tappat 80000kr vilket är awesome.



Skickat från min ONEPLUS 6T

av stevvee
#1342769
SundanceKid skrev:Är på väg att köpa nån utav dessa. Har kollat lite kostnader osv. Kommer väl skilja 130000kr i kostnader under 3 år till v90:ins fördel.
Men jag funderar lite på värdet på bilarna om 3 år då de ska säljas eller bytas in.
Vilken utav xc90in och v90in tror ni står sig bäst?

Nuvarande v90 t5-r har efter 3 år knappt tappat 80000kr vilket är awesome.



Skickat från min ONEPLUS 6T

V90 T8 utan att tveka. Laddhybrid lär stå sig bäst helt enkelt. Och roligare bil lär det bli.

Men samtidigt är det olika bilar du kikar på, är väll mer frågan om du vill ha Xc90 eller V90?
#1342775
Vill nog helst ha xc90 men är lite osäker på värdet om 3 år. Nuvarande regering dödar ju alla bilar som inte är el eller hybrid. B5 är ju en mild hybrid men det hjälper ju inget ändå ekonomiskt.

Skickat från min ONEPLUS 6T

av stevvee
#1342797
SundanceKid skrev:Vill nog helst ha xc90 men är lite osäker på värdet om 3 år. Nuvarande regering dödar ju alla bilar som inte är el eller hybrid. B5 är ju en mild hybrid men det hjälper ju inget ändå ekonomiskt.

Skickat från min ONEPLUS 6T
Då tar du en XC90. Inget att vara orolig för. Allt är en risk men ha kul på vägen.
av V70_2005
#1342811
Xc90 är en väldigt flexibel bil om det händer att man är mer än 5 pers. Mildhybrid är en smart lösning som plattar till landskapet och säkert sparar mycket pengar om det räknas in i WLTP. Sen tycker jag inte man behöver bromsa så mycket ändå om man försöker tänka lite när man kör så jag vet inte hur mycket bränslereduktion det ger för en ”erfaren”chaufför.

T8 man kan ladda hemma och köra alla småärenden med är nog rätt fint dock, jag hade nog tagit bilen istället för cykeln oftare än jag gör nu om jag kunde kört helel.

Jag valde xc90 t6 för att jag behöver sittplatserna.

Vet inte hur mycket bonusmalus gör för dom bilarna på skatt dom första tre åren men sen är det mer bensinpriset som styr och xc90 kommer dra mer pga frontarea, vikt samt lägre hybridiseringsgrad. Men det är det värt!

Andrahandsvärdet är svårt att sia om tror en xc90 står sig bättre procentuellt eftersom v90 är vanlig tjänstebil. Men då den är dyrare förlorar du mer pengar.
Användarvisningsbild
av sony
#1343028
Xc90 alla dagar. Jag har en d4awd och avbeställde min v60 polestar. Visst laddhybrid ,prestanda men XC90 är XC90 . Komfort 10 av 10
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1343115
uniformerad skrev: lör 19 okt 2019, 18:44 Den här lockar, nästan...
https://www.blocket.se/uppsala/Volvo_XC ... ?ca=12&w=2
Riktigt fin!
Men jag vet inte, fälgar som mer ser ut som R-design gör sig inte riktigt på en Inscription.
Den senare tycker jag är mer elegant än sportig, vilket dessa fälgar gör anspråk på att vara...

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]