Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1341788
Inte ens via min volvo-hemsidan?
Jag har tidigare nämligen haft problem med att saker från appen kan ha strulat men det har fungerat från webben.
En period var det så knasigt så det fungerade från appen om denna låg på mobilnätet men inte om jag var ansluten på WLAN.

Teknikens vägar äro outgrundliga...
#1341841
Xanthopteryx skrev: lör 12 okt 2019, 07:58 Inte ens via min volvo-hemsidan?
Jag har tidigare nämligen haft problem med att saker från appen kan ha strulat men det har fungerat från webben.
En period var det så knasigt så det fungerade från appen om denna låg på mobilnätet men inte om jag var ansluten på WLAN.

Teknikens vägar äro outgrundliga...
Jag viste inte ens att man kunde fjärrstuta via hemsidan.
Jag försöker hitta dit...
Och det med timern i bilen kan man ställa in timern även på motorstar? Eller det är enbart värmen?
#1341853
Xanthopteryx skrev: lör 12 okt 2019, 07:58 Inte ens via min volvo-hemsidan?
Jag har tidigare nämligen haft problem med att saker från appen kan ha strulat men det har fungerat från webben.
En period var det så knasigt så det fungerade från appen om denna låg på mobilnätet men inte om jag var ansluten på WLAN.

Teknikens vägar äro outgrundliga...
Nej jag försöker googla mig dit men hittar inget där man kan fjärrstyra bilen via hemsidan etc.
Allt jag hittar är hänvisningar till appen.
#1341889
Xanthopteryx skrev: lör 12 okt 2019, 17:46 Bara logga in med volvoid gjorde jag.
Annars så läser du det bara i framrutan.

Inte starta motorn, men värmaren. Perfekt när man är på en arbetsplats med mobilförbud =)
Det gjorde jag och då vill den att jag kopplar min bil med reggnummer och chassinummer men dessa nummer som står i VoC appen funkar inte. Konstigt.
" Chassinumret är de sex sista siffrorna i fältet "Identifieringsmärkning" på registeringsbevisets första del. (De sex sista sifforna i bilens VIN-nummer.)"

VIN nummer hittar jag i appen mem sista 6 funkar inte.
"Någonting gick fel. Försök senare eller kontakta kundsupporten."
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]