Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1342218
pellemando skrev: mån 14 okt 2019, 12:19 Skulle bli ca 290kr dyrare per månad (36m leasing) att uppgradera till B&W ifrån HK. Måste suga på den, men det är väldigt lockande
Låter biligt...
x kronor för bostad + x kronor fôr maten + x kronor för bilen + x kronor för träningspasskort + 290 kronor för BW...Känns nästan som extra investering ;-)
#1342341
Jag fick betala 184 kr extra för B&W mot HK, kunde inte låta bli så nu blir det finljud i bilen. V90 T8 Inscription :-) Jag tycker det lyfter hela känslan i bilen med designen också
#1342360
Jag anar två läger.
1. Har köpt b&w och är nöjda med sitt beslut.
2. Har inte köpt b&w och är nöjda med sitt beslut.

Vem är nöjdast? Dom med en extra månadslön sparad och upplevt grymt ljud i bilen eller dom med upplevt grymt ljud i bilen?

Hade man valt b&w om det inte syntes? Designen hade nog avgjort för mig men snålade ur...

Tillhör ”2”.
#1342364
200sek i månaden gör ju varken till el från, självklart tar man det bästa då. Själv tillhör jag dom som bor i lägenhet och där kan man inte poppa som man vill, om man vill bo kvar, så jag tar alltid det största ljudet i bilen oavsett.



Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1342428
Betalar man bilen ur egen ficka och har den i 3 år, vilket skulle motsvara den vanligaste tiden för leasing, blir dessa 180-200 kr/månaden istället motsvarande drygt 1100 kr.
För att komma ner i 200 måste man ha bilen avsevärt mycket längre.
Leasar man bilen är ju valet gällande billjudet enkelt, B&W för drygt 7000 är ju svårslaget!
#1342436
fjohan82 skrev:Betalar man bilen ur egen ficka och har den i 3 år, vilket skulle motsvara den vanligaste tiden för leasing, blir dessa 180-200 kr/månaden istället motsvarande drygt 1100 kr.
För att komma ner i 200 måste man ha bilen avsevärt mycket längre.
Leasar man bilen är ju valet gällande billjudet enkelt, B&W för drygt 7000 är ju svårslaget!
Ja så är det. Hade B&W i en Xc90 som jag privatköpte men det blev en dyr affär (med alla andra tillbehör jag valde) då jag sålde den efter 10 mån. I mitt fall nu är det tjänstebil med byte efter min 21- max 27 månader och utslaget på 2 år har då B&W kostat mig 4400 kronor mot HK så då är det iaf för mig inte mycket att fundera på. Vid privatköp blir kalkylen något annat beroende på hur länge man tänkt ha kvar bilen.
#1344285
Jag köpte min privat MEN då ville jag ha jlvt mkt utrustning, plus en färg som inte finns att köpa idag.
Så en lätt begagnad bil blir en självklarhet för min del.
Jag är ganska kräsen med allt och ändå lyckas jag hutta en begagnad bil som i stort sätt motsvarar mina önskemål i munsta detalj. Hade jag valt en fabriks ny bil då hade jag inte fått ngt för de pengarna.
Så jag ver att det är skönt med nytt MEN om vi ska snacka om ngt är värt 30tk 40tk extra då kan fråga sig om det är värt att köpa nytt. För den frågan existerar knappt vid begagnad köp. Jag har sett fler begagnade bilar som kostat mer än min, gått mer och haft betydligt mindre utrustning och absolut ingget B&W.
Och ändå hittar jag min rätt så snabbt.
Så det är bara att leta.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]