Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1341413
stevvee skrev: ons 09 okt 2019, 21:53
FSandstrom skrev:Mmm, kanske lite OT, men vad gör man om man valde fel, dvs HP? Finns det något sätt att få lite bas i bilen, typ byta högtalare? Hk ljud duger gott

Skickat från min G8341 via Tapatalk

Provat öka till extreme på tunein och Spotify?
Hjälper inte tyvärr. På bilen med HK blir det stor skillnad, men inte HP. Där är det bättre att köra genom telefonen och köra "telefon-equalizern" med maxad/överdriven bas, men det blir ändå inte "bra" (och drygt för det går inte att lyssna på telefonen genom annat media).
#1341462
FSandstrom skrev:
stevvee skrev: ons 09 okt 2019, 21:53
FSandstrom skrev:Mmm, kanske lite OT, men vad gör man om man valde fel, dvs HP? Finns det något sätt att få lite bas i bilen, typ byta högtalare? Hk ljud duger gott

Skickat från min G8341 via Tapatalk

Provat öka till extreme på tunein och Spotify?
Hjälper inte tyvärr. På bilen med HK blir det stor skillnad, men inte HP. Där är det bättre att köra genom telefonen och köra "telefon-equalizern" med maxad/överdriven bas, men det blir ändå inte "bra" (och drygt för det går inte att lyssna på telefonen genom annat media).
Trist. Åkte dit på samma sak när jag beställde en Bmw. Aldrig mer original ljud.
#1341480
Nu är jag inte överdrivet kunnig inom billjud och hur man får till det, men jag vet och kan höra när jag tycker det låter bra och problemet med HP är inte bara att det saknas bas. Det saknas ett luftigt ljud, med klara och distinkta toner, vilket i min värld kräver bra diskanter och mellanregister.

Jag kan säkert ha fel i detta, men jag tror inte en baslåda till HP råder bot på, i alla fall mina, önskemål på en bra stereo.

Är det bara basen man vill åt, så blir det säkert perfekt med en baslåda, men en ljudupplevelse är ju högst individuell.. 😀

Tex finns det inte diskanter i bakdörrarna om man har HP.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]