Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1340936
refbob skrev: sön 06 okt 2019, 00:02
Petke skrev: lör 05 okt 2019, 15:16 Hej.

Har beställt en V90 CC som är så maxad som min budget "tillåter". Men jag har värsta beslutsångesten om jag skall lägga till Harman/Kardon ljudsystemet. Har provlyssnat men tycker det är svårt att avgöra när man är lite stressad och sitter med en säljare som ska visa i butik. Självklart har jag råd att lägga till H/K, men frugan ska vara med på det osv...

Jag har 5 dagar på mig att göra ändringar på beställningen. Vad tycker ni, är det värt 11.900 :-? Kommer jag ångra mig, gillar ju att lyssna på musik! Är H/K mycket bättre än standard?

(Sen har jag färgångest också, tycker Volvo har för lite färger att välja på. Har valt Osmium, men sneglar på Crystal White)

Spec:

D4 Automat
Cross Counrty Advanced Special Edition
Läderpaket
Teknikpaket
Klimatpaket
Elmanövrerad förarstol
Stötfångarskydd
Dragkrok
Akustikrutor
Färg: Osmium grå
Inredning: Amber
Vettig spec. Jag hade hoppade över EL-stolarna och akustikrutor till förmån för HK. Hade EL-stolar i min förra bil och har man var sin bil i familjen så blev den finessen knappt använda på 3 år. Saknar inte heller att jag inte tog akustikrutor på V90 CC. Hade även det på min förra XC70. Vägbuller via däcken etc hjälper inte rutorna mot.
Upplever att akustikrutor gör skillnad. Tycker det är värt mycket. Kör 21 tums med akustikrutor. Min far kör 18tums utan akustikrutor. Min är tystare enligt våra öron iaf. :-D gäller dock XC60.
#1340941
Tiimpan skrev:
refbob skrev: sön 06 okt 2019, 00:02
Petke skrev: lör 05 okt 2019, 15:16 Hej.

Har beställt en V90 CC som är så maxad som min budget "tillåter". Men jag har värsta beslutsångesten om jag skall lägga till Harman/Kardon ljudsystemet. Har provlyssnat men tycker det är svårt att avgöra när man är lite stressad och sitter med en säljare som ska visa i butik. Självklart har jag råd att lägga till H/K, men frugan ska vara med på det osv...

Jag har 5 dagar på mig att göra ändringar på beställningen. Vad tycker ni, är det värt 11.900 :-? Kommer jag ångra mig, gillar ju att lyssna på musik! Är H/K mycket bättre än standard?

(Sen har jag färgångest också, tycker Volvo har för lite färger att välja på. Har valt Osmium, men sneglar på Crystal White)

Spec:

D4 Automat
Cross Counrty Advanced Special Edition
Läderpaket
Teknikpaket
Klimatpaket
Elmanövrerad förarstol
Stötfångarskydd
Dragkrok
Akustikrutor
Färg: Osmium grå
Inredning: Amber
Vettig spec. Jag hade hoppade över EL-stolarna och akustikrutor till förmån för HK. Hade EL-stolar i min förra bil och har man var sin bil i familjen så blev den finessen knappt använda på 3 år. Saknar inte heller att jag inte tog akustikrutor på V90 CC. Hade även det på min förra XC70. Vägbuller via däcken etc hjälper inte rutorna mot.
Upplever att akustikrutor gör skillnad. Tycker det är värt mycket. Kör 21 tums med akustikrutor. Min far kör 18tums utan akustikrutor. Min är tystare enligt våra öron iaf. :-D gäller dock XC60.

Misstänker att ni inte har samma däckfabrikat.
#1340986
Tack för alla svar. Har precis mailat säljaren för att lägga till H/K, känns som rätt beslut. Elstolar är ett måste eftersom frun kommer använda den på helgerna. Däremot har jag tvekat lite angående akustikrutorna. Jag har det idag på XC70 men vet inte om de hjälper egentligen, men valde att behålla dem.
#1341040
Petke skrev: sön 06 okt 2019, 22:59 Tack för alla svar. Har precis mailat säljaren för att lägga till H/K, känns som rätt beslut. Elstolar är ett måste eftersom frun kommer använda den på helgerna. Däremot har jag tvekat lite angående akustikrutorna. Jag har det idag på XC70 men vet inte om de hjälper egentligen, men valde att behålla dem.
Har du t.ex. vapen med dig i bilen kan det kännas lite tryggare med de tjockare rutorna.
#1341077
stevvee skrev: sön 06 okt 2019, 18:44
Tiimpan skrev:
refbob skrev: sön 06 okt 2019, 00:02

Vettig spec. Jag hade hoppade över EL-stolarna och akustikrutor till förmån för HK. Hade EL-stolar i min förra bil och har man var sin bil i familjen så blev den finessen knappt använda på 3 år. Saknar inte heller att jag inte tog akustikrutor på V90 CC. Hade även det på min förra XC70. Vägbuller via däcken etc hjälper inte rutorna mot.
Upplever att akustikrutor gör skillnad. Tycker det är värt mycket. Kör 21 tums med akustikrutor. Min far kör 18tums utan akustikrutor. Min är tystare enligt våra öron iaf. :-D gäller dock XC60.

Misstänker att ni inte har samma däckfabrikat.
Mest troligt inte. Jag har 21 pirelli dom med ljuddämpning i. Vet ej vad han har men det som sitter original på 18tums :P :-D
#1341078
Tiimpan skrev:
stevvee skrev: sön 06 okt 2019, 18:44
Tiimpan skrev: Upplever att akustikrutor gör skillnad. Tycker det är värt mycket. Kör 21 tums med akustikrutor. Min far kör 18tums utan akustikrutor. Min är tystare enligt våra öron iaf. :-D gäller dock XC60.

Misstänker att ni inte har samma däckfabrikat.
Mest troligt inte. Jag har 21 pirelli dom med ljuddämpning i. Vet ej vad han har men det som sitter original på 18tums :P :-D
Exakt. Jag har pirelli på min V90 21” och dom är supertysta kontra mina Continental 19” i V60
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom