Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1341914
Oavsett om man lyssnar på Mozart eller Led Zeppelin...genom Spotify eller vad som helst. ..är det verkligen relevant att betala 40000 kronor för audio i BILEN? 10% av bilens värde...? LOL :-D
Ni som påstår det vad har ni för utrustning hemma? Det som är hemma behåller ni. Byter ni bilen så säger ni adjö till BW....
Jag älskar bra musik, lyssnar på HK och det är relevant pris för att lyssna på musik i bra kvalitet... :P
#1341919
Freddy100 skrev: lör 12 okt 2019, 21:04 Oavsett om man lyssnar på Mozart eller Led Zeppelin...genom Spotify eller vad som helst. ..är det verkligen relevant att betala 40000 kronor för audio i BILEN? 10% av bilens värde...? LOL :-D
Ni som påstår det vad har ni för utrustning hemma? Det som är hemma behåller ni. Byter ni bilen så säger ni adjö till BW....
Jag älskar bra musik, lyssnar på HK och det är relevant pris för att lyssna på musik i bra kvalitet... :P

Jag jämförde HK med B&W innan jag beställde min bil och enligt mig så är skillnaden väldigt stor mellan dom två systemen.
Jag lyssnar jämt på musik och oftast på relativt hög volym där skillnaden är som störst. Det var aldrig nån tvekan om vilket system jag skulle välja trots det höga priset.

Mitt audiosystem hemma kostade drygt 80.000:- så 40.000:- för bilsystemet kändes inte otänkbart med tanke på skillnaden ner till HK.
#1341926
Freddy100 skrev:Oavsett om man lyssnar på Mozart eller Led Zeppelin...genom Spotify eller vad som helst. ..är det verkligen relevant att betala 40000 kronor för audio i BILEN? 10% av bilens värde...? LOL :-D
Ni som påstår det vad har ni för utrustning hemma? Det som är hemma behåller ni. Byter ni bilen så säger ni adjö till BW....
Jag älskar bra musik, lyssnar på HK och det är relevant pris för att lyssna på musik i bra kvalitet... :P
10% utav bilens värde ? Vem beställer en naken V90?
#1341942
Freddy100 skrev:Tur att jag inte testade BW... ;-) Med 10% menade jag t ex min V90CC T5 Adv, metalic, klimatpaket, läder, HK, navigation, akustikrutor, och allt kostade 450k. 40k för audio...? Nej tack :-)

Ja nej det är mycket som saknas innan man petar på B&W då.
#1341946
stevvee skrev: lör 12 okt 2019, 22:35
Freddy100 skrev:Tur att jag inte testade BW... ;-) Med 10% menade jag t ex min V90CC T5 Adv, metalic, klimatpaket, läder, HK, navigation, akustikrutor, och allt kostade 450k. 40k för audio...? Nej tack :-)

Ja nej det är mycket som saknas innan man petar på B&W då.
Jag saknar ingenting. :P Tycker att betala för bilen som privatköp >550k är rent orimligt. Det handlar inte om siffra, det handlar om sunt förnuft :x Tycker att det finns många andra värdefulla saker i livet :-)
#1341948
Jag tänker lite tvärtom att köpa en bil för så pass mycket pengar så vill man ju gärna ha med dom viktigaste sakerna och ljud är en av dom för mig.
Att köpa en nästan naken bil och sen åka omkring och sakna vissa saker gör ju bara att det inte blir lika roligt att använda bilen.

Sen har vi alla olika krav och behov på våra bilar.
#1341976
Man köper ju den bil, utrustning och även ljud som man själv vill ha. Vad en naken bil är förstår jag inte, man beställer ju vad man behöver och tänker sig använda alt. fullt med tillägg bara för att de finns. ;-) Det är bara din egen hörsel och önskan hur det ska låta som avgör, samt vad det får kosta i bilen. Hade de här dialogerna för snart tre år sedan när jag beställde CCN,n som inte fanns att se hos bilhandlarna med tillägg i bilar, vad man behöver, svårsålda begagnad pga för få tillägg, etc, där många här i forumet trodde sig vara referens för majoriteten av de som köper bil.
Så mitt råd är att lita på ditt eget behov och hörsel, ställ sedan frågan omt du tycker det är värt kostnaden.
#1342003
Svårt att diskutera om vad saker är värda. Många tycker nog att köpa en ny Volvokombi för typ 0,5MSEK+ är galenskap när man kan köpa fem begagnade peugeoter som gör samma jobb.

När jag köpte min xc90t6 -18 fanns inte H&K utan man kunde välja till baslåda (5ksek) och dab som ett mellansteg innan b&w. Har ingen 80ksek audiofilstereo hemma utan har ett 25ksek hemmabiosystem (som inte låter perfekt förvisso). Standardstereon med baslåda låter väldigt bra tycker jag (om man inte drar på för mycket bas) och jag utgår från att h&k är bättre.

Har för mig att b&w innehåller cd-spelare? Dvs tar upp plats i mittenfacket? Om så är det ett starkt argument att inte ta b&w. Anledning att jag inte tog det var dock kostnaden.

Alla som har b&w och skriver på forum är frälsta, placebo eller inte spelar ingen roll grymt kul att vara nöjd med grejer man köpt!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]