Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1341647
SundanceKid skrev: fre 11 okt 2019, 07:18 Lågfrekvent bas är förödande för er hörsel. Tänk på det, man kanske inte upplever att man spelar högt men det är framförallt basen som dödar hörseln på er. Var rädd om hörseln och spara på den!
Ge referenser för ditt påstående tack.
Det är inte basen utan decibeler som skadar hörseln. Tvärtom, basen som komplement skapar trevlig känsla när man lyssnar musik. Alla frekvenser är farliga om man spelar för högt.
#1341657
Freddy100 skrev:
SundanceKid skrev: fre 11 okt 2019, 07:18 Lågfrekvent bas är förödande för er hörsel. Tänk på det, man kanske inte upplever att man spelar högt men det är framförallt basen som dödar hörseln på er. Var rädd om hörseln och spara på den!
Ge referenser för ditt påstående tack.
Det är inte basen utan decibeler som skadar hörseln. Tvärtom, basen som komplement skapar trevlig känsla när man lyssnar musik. Alla frekvenser är farliga om man spelar för högt.
Hög musik skadar absolut hörseln också. Finns många studier på detta. Bara ett tips till er om ni vill behålla hörseln. Jag säger det inte för att vara viktig och tänker därför inte länka till nån studie. Man väljer själv. Jobbar i "yrket" så att säga sen ett tag tillbaka.

Och by the way kommer jag förmodligen välja H/K när det beställs inför våren!
#1341710
stevvee skrev: I mina öron, alla dagar i veckan ! Om man nu inte gråter över 28k. Är som natt o dag mellan dom ljudsystemen. HK är okej medans B&W är riktigt magiskt.
Är ju lite det jag är rädd för. Som en tidigare HIFI nörd, är man ju bra sugen. Saknar min Lyngdorf anläggning, men den fick åka ut när sambo och barn kom in i bilden...
Skickade iväg förfrågan för vad man skulle behöva hosta upp.
#1341731
SundanceKid skrev:
Freddy100 skrev:
SundanceKid skrev: fre 11 okt 2019, 07:18 Lågfrekvent bas är förödande för er hörsel. Tänk på det, man kanske inte upplever att man spelar högt men det är framförallt basen som dödar hörseln på er. Var rädd om hörseln och spara på den!
Ge referenser för ditt påstående tack.
Det är inte basen utan decibeler som skadar hörseln. Tvärtom, basen som komplement skapar trevlig känsla när man lyssnar musik. Alla frekvenser är farliga om man spelar för högt.
Hög musik skadar absolut hörseln också. Finns många studier på detta. Bara ett tips till er om ni vill behålla hörseln. Jag säger det inte för att vara viktig och tänker därför inte länka till nån studie. Man väljer själv. Jobbar i "yrket" så att säga sen ett tag tillbaka.

Och by the way kommer jag förmodligen välja H/K när det beställs inför våren!
Skit i hörseln nu, det var inte det frågan avhandlade.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1341738
pellemando skrev:
stevvee skrev: I mina öron, alla dagar i veckan ! Om man nu inte gråter över 28k. Är som natt o dag mellan dom ljudsystemen. HK är okej medans B&W är riktigt magiskt.
Är ju lite det jag är rädd för. Som en tidigare HIFI nörd, är man ju bra sugen. Saknar min Lyngdorf anläggning, men den fick åka ut när sambo och barn kom in i bilden...
Skickade iväg förfrågan för vad man skulle behöva hosta upp.
Hade jag beställt om V60 hade jag lagt på B&W. Saknar det varje gång jag åker den istället för V90n.
Och en jäkligt snygg detalj får man på köpet.
#1341888
@pellemando, i min värld, nej. Säljaren såg nästan ut att ta det personligt när jag toksågade B&W i lånebilen vi hade inför beställning. Får erkänna att jag inte gav det någon jättestor inlyssning i form av min typ av musik och att leka med EQn i timmar för att hitta sweetspotten men nä. Det hade aldrig varit aktuellt för oss ändå att kasta ut så mycket extra. Däremot är det en vrålsnygg detalj i inredningen, så det ger jag dom. Skulle jag idag köpa en beggad bil hade jag definitivt kunnat tänka mig att leta efter en med B&W men för nypris? Nej.
#1341891
grillchips skrev:@pellemando, i min värld, nej. Säljaren såg nästan ut att ta det personligt när jag toksågade B&W i lånebilen vi hade inför beställning. Får erkänna att jag inte gav det någon jättestor inlyssning i form av min typ av musik och att leka med EQn i timmar för att hitta sweetspotten men nä. Det hade aldrig varit aktuellt för oss ändå att kasta ut så mycket extra. Däremot är det en vrålsnygg detalj i inredningen, så det ger jag dom. Skulle jag idag köpa en beggad bil hade jag definitivt kunnat tänka mig att leta efter en med B&W men för nypris? Nej.
Rätt tvärsäker på att du inte körde inbyggda Spotify med extrem på. Eller hur ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]