Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1345371
Gorban skrev: fre 01 nov 2019, 08:53 Jag har drag på min men drar bara båten korta sträckor och hyrsläp till tippen ibland. Kör dotterns cykel på cykelhållare också. Krånglig om man inte har drag på bilen. Hur stor är tanken på din gorban?
#1345372
Precis. Jag läste en recension från i vintras där tidningen husvagn och camping provade just en v90 t8 att dra husvagn med och den fick mkt bra recension. Valde till luftfjädringen också så nog borde den fixa det galant även om den kommer dra mer än en diesel. Hur stor är tanken på din gorban?
av Gorban
#1345373
tilldavid skrev: fre 01 nov 2019, 09:10
Gorban skrev: fre 01 nov 2019, 08:53 Jag har drag på min men drar bara båten korta sträckor och hyrsläp till tippen ibland. Kör dotterns cykel på cykelhållare också. Krånglig om man inte har drag på bilen. Hur stor är tanken på din gorban?
Tanken är 60 liter på T8:an.
#1346940
Har äntligen fått prel leveransbesked på min nya V90 T8. 16 veckor kvar ... leverans v10.
Har ju kletat på en hel del utrustning och allt verkar stämma men en sak jag inte vet vad det är som står i min volvo på extrautrustning är Bumper protection, rear. Är det något transportskydd? Har inte valt listen på stötfångaren bak men skickar dom med den så visst. Någon som vet?
#1347054
Hoppsan, nu hoppade den ner till v8 :-) Ingen som vet vad Bumper protection, rear betyder?
av Gorban
#1347070
paso skrev: lör 09 nov 2019, 19:16 Du har inte i ett svagt ögonblick kryssat i för att får skydd monterat på stötfångaren?
Kostade ca 1500-2000 kr i rostfritt, monterat o klart för V90CC.
Bumper protection rear är det rostfria skyddet på stötfångaren. Det syns på mina bilder lite längre upp i tråden.
#1347102
Jag vet precis vad det är men jag kunde inte välja det i konfiguratorn för tjänstebil men då verkar det som det är med ändå :-) Jag klagar inte.
#1347529
tilldavid skrev:Hoppsan, nu hoppade den ner till v8 :-)
Hoppas jag med får bilen tidigare än V2 som det är nu. Kunde inte låta bli så jag la till B&W med. Längtar mer efter denna bil än första V90.
av Lockis
#1347531
pellemando skrev:
tilldavid skrev:Hoppsan, nu hoppade den ner till v8 :-)
Hoppas jag med får bilen tidigare än V2 som det är nu. Kunde inte låta bli så jag la till B&W med. Längtar mer efter denna bil än första V90.
hehe, förstår dig. Är i valet och kvalet om jag ska lägga till Park Assist Pilot samt Lounge Pro på min V60. Deadline för ändring är den 14:e och änsålänge har jag inte mailat säljaren om att lägga till det :-o
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]