Sida 4 av 7

Re: Någon som fått sin S/V90 T8 - 20?

Postat: ons 23 okt 2019, 14:01
av Gorban
Volvo4ever2019 skrev: ons 23 okt 2019, 10:08 Grattis till nya bilen, snyggt! Är det ice vit eller crystal metallic vit...?
Det är crystal metallic. Det syns inte så bra på bilderna men i verkligheten ser man det. Väldigt snygg färg.

Re: Någon som fått sin S/V90 T8 - 20?

Postat: ons 23 okt 2019, 14:10
av Volvo4ever2019
supersnyggt!

Re: Någon som fått sin S/V90 T8 - 20?

Postat: fre 25 okt 2019, 06:09
av tilldavid
@Gorban,
Fler intryck efter att ha kört lite mer? Fortfarande kluven?

Re: Någon som fått sin S/V90 T8 - 20?

Postat: fre 25 okt 2019, 21:05
av Daald
Väntar på en väldigt lik, med ice white, glastak, teknikpkt och brun klädsel. Väldigt snygg bil.

Re: Någon som fått sin S/V90 T8 - 20?

Postat: ons 30 okt 2019, 22:30
av Daald
@Gorban Du skulle inte kunna ge en liten utvärdering efter att ha åkt ett par dagar. Jag ska hämta min den 27/11, fick skjuta fram från 12/11.

Re: Någon som fått sin S/V90 T8 - 20?

Postat: ons 30 okt 2019, 22:46
av Gorban
Daald skrev: ons 30 okt 2019, 22:30 @Gorban Du skulle inte kunna ge en liten utvärdering efter att ha åkt ett par dagar. Jag ska hämta min den 27/11, fick skjuta fram från 12/11.
Jag är i stort sett väldigt nöjd med bilen. Inser att skillnaden mellan en D5 och en T8 är otroligt mycket större än jag någonsin kunde ha förställt mig. Försiktigt körd där man optimerar användningen av batteriet är T8:an smart och bränslesnål. Lite mer räckvidd och en kraftigare elmotor som i t.ex. Polestar 1 hade varit att föredra. Det är svårt att accelerera enbart med elmotorn om man har bilar som hinner ikapp bakifrån när man kör ut i en korsning. Om man bortser från miljöaspekter och bränslepriser så tycker jag ändå att D5:ans gångkultur och fina bottendrag passar bilen och min körstil bättre.

Annars är jag imponerad av hur sömlöst bilen växlar från eldrift till bensinmotorn och tillbaka. Den nya växelspaken med större glasklump från Orrefors är fin. Synd bara att man inte kan lägga i D och R utan att behöva trycka två gånger upp eller ner. BMW har en bättre lösning för sin elektroniska växelspak.

Det är också intressant att se i VoC-appen hur mycket el man kan regenerera med växellådan i B. Mycket mer än man kan tro. Missa inte att man kan få fram kurvor ur körjournalen på telefonen för hur mycket och var på sträckan man kört med el respektive bensin och hur mycket el man har regenererat.

Re: Någon som fått sin S/V90 T8 - 20?

Postat: tor 31 okt 2019, 19:39
av tilldavid
Väntar själv på en v90 T8 inscription, osmium grey med teknikpaket pro, sportratt, luftfjädring, tonade rutor, bower & wilkins, klimatpaketet, panoramatak med svart innertak, drag m.m har dock inte fått prel leveransvecka än med borde väl bli i slutet feb/mars antar jag. Kommer dra en del husvagn på somrarna med den så det blir spännande att se hur den upplevs då.

Re: Någon som fått sin S/V90 T8 - 20?

Postat: tor 31 okt 2019, 20:12
av pellemando
tilldavid skrev:Väntar själv på en v90 T8 inscription, osmium grey med teknikpaket pro, sportratt, luftfjädring, tonade rutor, bower & wilkins, klimatpaketet, panoramatak med svart innertak, drag m.m har dock inte fått prel leveransvecka än med borde väl bli i slutet feb/mars antar jag. Kommer dra en del husvagn på somrarna med den så det blir spännande att se hur den upplevs då.
Kul! Är själv i valet o kvalet om jag ska skippa drag på min, känns som om det kommer bli en dyr historia att dra släp med en T8

Re: Någon som fått sin S/V90 T8 - 20?

Postat: tor 31 okt 2019, 20:29
av tilldavid
Jag resonerade som så att det är max 10% av milen som husvagnen är på och den får ändå dra 2100 kg så antar att det blir som att dra med en T6.

Re: Någon som fått sin S/V90 T8 - 20?

Postat: fre 01 nov 2019, 08:53
av Gorban
Jag har drag på min men drar bara båten korta sträckor och hyrsläp till tippen ibland. Kör dotterns cykel på cykelhållare också. Krånglig om man inte har drag på bilen.