- mån 02 sep 2019, 11:34
#1335294
Nej försäkringsbolag gör, ha korrekt installation så är det inga konstigheter. Börja skarva kablar eller använd lös timer så blir det däremot annat och är vid sådana tillfällen det börjat brinna.
för att svara på din andra fråga så laddas en hybrid med 2 kWh i timmen alltså 2000 w i uttaget Right ?
Motorvärmare plus kupévärmare är oftast runt 2300W eller mer (få som köper lågförbrukande element)
Hemingway skrev:stevvee skrev: ↑mån 02 sep 2019, 10:19Okej, men om något händer. Ersätter du dem då? Du är ju så tvärsäker. Det är alltid lätt att vara det när man är den som inte har något att förlora. Men du vet ju själv att om något händer dem, då är ju inte du där och betalar.Hemingway skrev:https://www.vattenfall.se/ladda-elbilen/volvo-inchargeRoligt att du väljer att tro på saker Volvo säger när det gäller laddbox men att Volvo själva säger att schucko går bra om anläggningen är ok det skiter du i och skrämmer om brand och att försäkringsbolaget skulle skrika rätt ut.
Jag skulle definitivt sätta upp en laddbox istället för att långvarigt ladda med schuko. Det är enklare, smidigare och går snabbare. Lite dyrare ja, men nu får du ju 50% tillbaka. Sen om huset brinner ner och man står där med allt tjafs som hör till det, eller i värsta fall utebliven ersättning, för att spara några kronor... Ja, då hade jag ångrat mig bittert!
Den här rekommenderar ju Volvo så den hade jag valt. Det finns flera olika laddboxsleverantörer och även om alla säger att de är seriösa, så tvekar jag. Däremot om Volvo samarbetar med dem så har de ju gjort en liten grundligare genomgång av dem.
Som sagt, ladda bilen korrekt med schucko är inte farligt om anläggningen är schysst. Sluta skräm folk för fan!
Sen att laddbox är bättre är en annan sak, med en laddhybrid tar det däremot sjukt lång tid att tjäna in en laddbox men med elbil runt hörnet är det att föredra (men man behöver inte stressa)
Nej försäkringsbolag gör, ha korrekt installation så är det inga konstigheter. Börja skarva kablar eller använd lös timer så blir det däremot annat och är vid sådana tillfällen det börjat brinna.
för att svara på din andra fråga så laddas en hybrid med 2 kWh i timmen alltså 2000 w i uttaget Right ?
Motorvärmare plus kupévärmare är oftast runt 2300W eller mer (få som köper lågförbrukande element)
Nuvarande :
Volvo V90 D5 Awd Polestar R-Design
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V90 D5 Awd Polestar R-Design
Volvo V60 T8 R-Design