Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Speedwest
#1333528
Min V90 -19 varnar ibland från passagerarsätet eftersom barnstolen tynger ner sätet till viss del. Det är en rätt basic bältesstol och sitter inte fast med isofix utan står bara på sin plats. Har inte haft detta problem tidigare och min V90 -18 reagerade aldrig med exakt samma stol. Går det att ställa känsligheten måntro? Segt att klicka i bältet varje gång..
Användarvisningsbild
av Speedwest
#1333566
Xanthopteryx skrev:Lägg ett sittunderlag under. Hjälper det? Lite större variant.
Vet inte. Misstänker att man kan lösa det genom att ändra höjd/vinkel på stolens inställningar så att trycket förflyttas. Ska prova mig fram.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1333602
@Xanthopteryx, nu vet du ju om det men jag poängterar ändå, problemet med "spök-varningen" kan ju infinna sig där också.
av beachman
#1333609
Fjonsson skrev: tor 22 aug 2019, 22:31 Om det inte är en isofix så använder du väl bältet för att fixera stolen?
Min första tanke också, har aldrig hört talas om en stol som sitter fast utan isofix eller bälte!? Hur går det till???
Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]