Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pellemando
#1333613
beachman skrev: tor 22 aug 2019, 22:43
Fjonsson skrev: tor 22 aug 2019, 22:31 Om det inte är en isofix så använder du väl bältet för att fixera stolen?
Min första tanke också, har aldrig hört talas om en stol som sitter fast utan isofix eller bälte!? Hur går det till???
En bälteskudde?
av beachman
#1333640
pellemando skrev: tor 22 aug 2019, 22:49
beachman skrev: tor 22 aug 2019, 22:43
Fjonsson skrev: tor 22 aug 2019, 22:31 Om det inte är en isofix så använder du väl bältet för att fixera stolen?
Min första tanke också, har aldrig hört talas om en stol som sitter fast utan isofix eller bälte!? Hur går det till???
En bälteskudde?
Såklart, tänkte bakåtvänd bilbarnstol.. Var lite trött igår :P
av Lövet
#1333671
Måste vara en tung kudde , har aldrig stött på problemet på någon bil att en liten frigolitkudde utlöser varningen.
30 spänn på wish löser dock problemet.
Bild
Användarvisningsbild
av Speedwest
#1333738
Lövet skrev:Måste vara en tung kudde , har aldrig stött på problemet på någon bil att en liten frigolitkudde utlöser varningen.
30 spänn på wish löser dock problemet.
Bild
Yes. Den har jag beställt Bild
Det är för övrigt en bältesstol modell högre som sitter fast med bältet men som inte knäpps fast helt när inget barn sitter stolen. Har tre barn så alla platser utom mitten bak är upptagna av de små liven..
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1333868
Vi hade isofix på vår bas till babyskyddet, då varnade vilken hela tiden så bältet fick vara i konstant utan att det användes helt enkelt. Har upplevt att den reagerat när man har något annat tungt i framsätet också, typ systemkassen.

Tapatalking with 1+ 6T

Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1333871
Generellt kan mam säga att utlöser man sensorn så är objektet för tungt för att stå löst i sätet vid en olycka.
Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&a[…]

Kul att se att den är igång igen, om 1,[…]

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]