Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
#1346336
Har xc90 d4 awd 17 och jag älskar den. Har bilat 4 ggr med den utomlands och den är verkligen komfortabel. Ångrar aldrig mitt köp
av morfarginko
#1346456
sony skrev: tis 05 nov 2019, 21:08 Har xc90 d4 awd 17 och jag älskar den. Har bilat 4 ggr med den utomlands och den är verkligen komfortabel. Ångrar aldrig mitt köp
Tycker du motorn räcker till? Det finns ganska många d4 ute nu har jag sett
av Lockis
#1346464
morfarginko skrev: ons 06 nov 2019, 19:13
sony skrev: tis 05 nov 2019, 21:08 Har xc90 d4 awd 17 och jag älskar den. Har bilat 4 ggr med den utomlands och den är verkligen komfortabel. Ångrar aldrig mitt köp
Tycker du motorn räcker till? Det finns ganska många d4 ute nu har jag sett
Definiera räcker till. Det är ju högst personligt vad man tycker är "lagom" finns ju många V60/70 med D2 som är nöjda :-)
av V70_2005
#1346477
Hade 140hp diesel i min förra bil (VW Sharan) och den vägde som en xc90. Funkade rätt bra men en automat hade varit fint då man fick växla ner i uppförsbackar och farthållaren hoppade ur. Omkörningar var stressande upplevelser så slapp man var det bra.

Jag tror en xc90 d4 är en fin bil man åker kungligt i, åker man kungligt blir man inte stressad och behöver inte köra om :)
av morfarginko
#1346487
Lockis skrev: ons 06 nov 2019, 19:38
Definiera räcker till. Det är ju högst personligt vad man tycker är "lagom" finns ju många V60/70 med D2 som är nöjda :-)
Sant, högst personligt :)

Tänkte om du ofta/nånsin reflekterat över det.

Polestar ger väl ett par hk till men jag vet inte hur stor skillnad man känner
av Lockis
#1346489
morfarginko skrev: ons 06 nov 2019, 20:31
Lockis skrev: ons 06 nov 2019, 19:38
Definiera räcker till. Det är ju högst personligt vad man tycker är "lagom" finns ju många V60/70 med D2 som är nöjda :-)
Sant, högst personligt :)

Tänkte om du ofta/nånsin reflekterat över det.

Polestar ger väl ett par hk till men jag vet inte hur stor skillnad man känner
Nu har jag ingen xc90, men hade en V60 D3 och nu har jag en V60 D4. Är D4an roligare? Absolut. Var D3 tillräckligt? Absolut.

Inser att detta inte hjälper dig i ditt val. Ut och provkör olika motor alternativ och bilda dig en uppfattning är det bästa rådet jag kan ge dig.

T6 AWD är nog den roligaste v60 jag kört, men ibland får man handla med nått annat än hjärtat :-)
av Malmstroem
#1346495
Jag har en XC90 D5. Jag skulle inte vilja ha D4, utan valde att betala mer för D5. Om det gäller för dig är något du själv behöver förhålla dig till. Jag var inte beredd att betala extrakostnaden för att få en T6 eller T8, eftersom D5 räcker för mig.

Vi har också en V40CC D3. Den tycker jag är rätt trött, och jag är glad att jag inte valde en D2, och det är ändå 150 hk i en rätt liten bil. Om det bara var jag som skulle kört den bilen skulle det blivit en större motor, men eftersom den främsta anledningen att vi skaffade den är att barnen ska övningsköra så fick det räcka med D3. Innan jag tog mitt förnuft till fånga höll det på att bli en manuell, bakhjulsdriven BMW M140i. Tyvärr insåg jag att den nog inte var så lämplig till övningskörning.

Vad som är "tillräckligt" är väldigt personligt. Naturligtvis räcker D4 till en XC90 ur alla objektiva kriterier, även om du drar släp/husvagn. Som tidigare sagts -- provkör och bilda dig en egen uppfattning.
Användarvisningsbild
av sony
#1346888
D4 räcker. Bilen känns inte alls trög. Går rätt bra.
Kan du köpa en d5 för samma pengar gör det. men jag skulle inte själv betala 40 000 mer för en D5
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]