Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av morfarginko
#1333319
Hej!

Skall byta bil i höst och har fastnat för XC90, det är främst säkerheten som tilltalar men även att det är en stor suv man kommer upp i. Har idag en A6 jag är mycket nöjd med men vill som sagt komma upp lite.

Har tyvärr en budget så jag kikar på en som är 2016-2018 max 450tkr. sett att det kommer ut sånna då och då. Förhoppningen är ju att få så mkt som möjligt för pengarna men är realistisk. Men hoppas på en D5 som max gått 5000mil, gärna Inscription. Dålig koll på alla utrustningspaket men förstått att den har lite mer än Momentum(?).

Är det något speciellt man skall kika efter på dessa årsmodeller? Något man bör undvika eller försöka satsa på?

Ni som har sånna här, är ni nöjda? Service etc?

Mvh
Senast redigerad av 1 morfarginko, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1333321
Stor bil som sagt, så leta efter en med 360-kameran.
av morfarginko
#1333341
fjohan82 skrev:Stor bil som sagt, så leta efter en med 360-kameran.
Det står högt på önskelistan!
av Doffart
#1333477
Hur viktigt är det egentligen med 360 kamera? Har v90 idag och upplever parkering inte allt för svårt, men klart det är väl viss skillnad.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1333481
Efter två bilar med 360 kamera kommer jag alla dagar i veckan välja det på kommande bil också.
Ovärderligt enligt mig när man väl börjat använda det.
Tipset är att du åker en återförsäljare och provkör en demobil med 360 kamera för egen bedömning.
av Malmstroem
#1333488
Naturligtvis klarar man sig utan — men 360-kameran är nog det extra tillbehör jag uppskattar mest.

Jag skulle inte köpa en XC90 utan. När det är trångt är den guld värd. Parkerar du bara där det är gott om plats blir den mindre viktig.
av Freddy100
#1333490
Det känns att konsten att köra (PARKERA) gick över. :party: Jag minns när jag började köra för 30 år sedan, var det extra roligt att träna och lära sig parkera på bara ngr cm från annan bil.... utan sensorer, 360-or osv. Nu måste folket ha 360 kamera och helst bilar ....som kör själva.. :P .TRÅKIGT!!! Jag har V90CC, med lyxkänska då den har sensorer och bakkamera och det funkar alldeles utmärkt utan 360....
Användarvisningsbild
av sony
#1333491
Det funkar men andrahandsvärde blir inte samma. Jag skulle inte köpa en xc 90 idag utan den om jag kan välja. Men skulle jag hitta en bil utan som är bra skulle jag inte missa den bilen heller.
360 på så stora bilar är grymm.
Sen att saker utvecklas och att vi vänjer oss är ett annat problem.
Evolution hetter det :-D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]