Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1347740
Lockis skrev:
VolvoVillaVovve skrev:Har ändringmöjlighet fram till den 14:e, har valt en vit momentum advanced men tvekar på tonade rutor eller inte. Övriga familjen tycker det är mörkt bak i bilen med tonat och jag kan inte bestämma mig om det är snyggt eller ser lite väl eftermarknads stylat ut. Åsikter om tonade glas på vit V90 ?
Tycker det är ett måste med tonade rutor.
Fördelen med tonade från fabrik är inga ränder i sido rutan bak.
Fördel med att handlaren gör i efterhand, du kan välja styrka.

Personligen valde jag 15% med film, som ÅF gör innan leverans.
Många tycker det är självklart, ska surfa in på Wayke och kolla på lite olika exempel. Har haft solfilm i mörkaste på en annan bil och tycker faktiskt det är alldeles för svart för att åka omkring med. Man ser dåligt ut och det är väldigt mörkt i baksätet. Kan man ha mild toing runt om håller jag med om att det kan vara väldigt snyggt.
av Lockis
#1347753
VolvoVillaVovve skrev:
Lockis skrev:
VolvoVillaVovve skrev:Har ändringmöjlighet fram till den 14:e, har valt en vit momentum advanced men tvekar på tonade rutor eller inte. Övriga familjen tycker det är mörkt bak i bilen med tonat och jag kan inte bestämma mig om det är snyggt eller ser lite väl eftermarknads stylat ut. Åsikter om tonade glas på vit V90 ?
Tycker det är ett måste med tonade rutor.
Fördelen med tonade från fabrik är inga ränder i sido rutan bak.
Fördel med att handlaren gör i efterhand, du kan välja styrka.

Personligen valde jag 15% med film, som ÅF gör innan leverans.
Många tycker det är självklart, ska surfa in på Wayke och kolla på lite olika exempel. Har haft solfilm i mörkaste på en annan bil och tycker faktiskt det är alldeles för svart för att åka omkring med. Man ser dåligt ut och det är väldigt mörkt i baksätet. Kan man ha mild toing runt om håller jag med om att det kan vara väldigt snyggt.
Jag var inne hos min handlare så fick jag se lite exempel.
På V60n är det ganska ljus toning, och jag ville ha snäppet mörkare.
Vi tittade då på ett par exempel som stod i hallen med 5% film och det tyckte jag var väldigt mörkt, speciellt med svart tak i R-Design. Så jag bestämde mig för 15% film. Fördelen med film är att den går att ta bort eller byta till ljusare/mörkare om man vill.
#1347772
JorpCorp skrev: tis 12 nov 2019, 18:05 Är det någon som är insatt i hur processen för tillverkning av V90 ser ut? Min bil låstes för ändring nu den 7 november och beräknad leverans till v 1.

Det har inte uppdaterats något i Min Volvo appen. Otålig? Ja visst :-D
Då är det ganska nära att den tillverkas, förmodligen i slutet av november, början av december. Sen dröjer det bara några dagar efter innan den transporteras till din Volvohandlare och förmodligen kommer du att få den innan jul, brukar nästan alltid bli före utsatt vecka :-)
#1347773
JorpCorp skrev: tis 12 nov 2019, 18:05 Är det någon som är insatt i hur processen för tillverkning av V90 ser ut? Min bil låstes för ändring nu den 7 november och beräknad leverans till v 1.

Det har inte uppdaterats något i Min Volvo appen. Otålig? Ja visst :-D
Snyggt med tonade rutor :-)
av JorpCorp
#1347807
Krollspell skrev: ons 13 nov 2019, 00:03
JorpCorp skrev: tis 12 nov 2019, 18:05 Är det någon som är insatt i hur processen för tillverkning av V90 ser ut? Min bil låstes för ändring nu den 7 november och beräknad leverans till v 1.

Det har inte uppdaterats något i Min Volvo appen. Otålig? Ja visst :-D
Då är det ganska nära att den tillverkas, förmodligen i slutet av november, början av december. Sen dröjer det bara några dagar efter innan den transporteras till din Volvohandlare och förmodligen kommer du att få den innan jul, brukar nästan alltid bli före utsatt vecka :-)
Tack för din input. Då håller jag tummarna att jag får min innan jul :-D

Även min är beställd med tonade rutor. Dock på svart bil. Är mer eller mindre ett måste. Tycker dom känns nakna utan toning.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]