Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Aguts001
#1332318
Hej! Har en V90 Crosscountry 2019. Har bytt från XC70 får att få en bättre "mittkonsol" med navi, Spotify, internet osv.

Från det att man slår på tändningen till att Spotify rasslar igång tar det från 3 minuter och uppåt i tid. Att byta från Spotify till Tune in tar en lång tystnad....... Har haft inne bilen för felsökning utan resultat. Under flera månader fungerade inte Spotify över huvud taget. Hur/funkar det för er?
av stevvee
#1332329
Aguts001 skrev:Hej! Har en V90 Crosscountry 2019. Har bytt från XC70 får att få en bättre "mittkonsol" med navi, Spotify, internet osv.

Från det att man slår på tändningen till att Spotify rasslar igång tar det från 3 minuter och uppåt i tid. Att byta från Spotify till Tune in tar en lång tystnad....... Har haft inne bilen för felsökning utan resultat. Under flera månader fungerade inte Spotify över huvud taget. Hur/funkar det för er?
Byt internetleverantör.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1332331
Ni får inte felmeddelande "Anslutningsfel Internet" ?
viewtopic.php?f=79&t=148036&hilit=anslu ... l+internet
Det fick jag med följd att det tog lång tid för Spotify, Tunin och de andra internetberoende apparna att ansluta.
Uppdatering av mjukvara hos ÅF rättade till mitt problem. Om ni inte får felmeddelande skulle jag som tidigare svar i tråden prova att byta mobiloperatör
av Aguts001
#1332395
Byta leverantör kan inte vara lösningen. Funkar perfekt i 10 datorer och lika många mobiltelefoner dessutom snabbt som rackarn!
Har haft inne bilen två ggr, de har bytt sim till annan leverantör dock lika segt ändå.

Bilen levererar långt under vad som kan accepteras på denna punkt
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1332438
Aguts001 skrev: fre 16 aug 2019, 12:53 Byta leverantör kan inte vara lösningen. Funkar perfekt i 10 datorer och lika många mobiltelefoner dessutom snabbt som rackarn!
Har haft inne bilen två ggr, de har bytt sim till annan leverantör dock lika segt ändå.

Bilen levererar långt under vad som kan accepteras på denna punkt
Vad bytte de till för leverantör när de testade?
Kanske till en leverantör som använder Telenors nät..

Det är Telenor som spökar i många av de fall där folk har problem med internet..

Jag hade inga problem med internet först, men plötsligt kom texten "anslutningsfel".

Det gick ibland att fixa genom att ändra från bilens modem till internetdelning från mobilen och sedan tillbaka igen.

Lämnade in bilen på volvo och fick den uppdaterad till senaste programvaran. Samma sak ändå..

Åkte hem och tog Telia kortet från datorn och satte i bilen och Telenorkortet från bilen och satte i datorn.

Nu funkar internet i bilen kanon och Spotify startar efter ca 20 sekunder..

Telenorkortet funkar felfritt i datorn..

Så mitt råd är att byta internetleverantör. Det kommer lösa problemet. Byt dock inte till ett av billighetsmärkena som använder Telenors nät. Kommer inte ihåg om det är Hallon eller vimla som använder Telenor..

Halebop använder väl i alla fall Telia.
av AndS
#1332447
15-20 sekunder från radio till Spotify när bilen är i gång alla system är uppstartade. Startar man man bilen och kör iväg tar det i regel längre tid men inte någon minut, snarare 30 sekunder, men gissar att det finns andra funktioner som då prioriteras före t.ex. Spotify. Jag kör Internetdelning från mobilen via blåtand. Har inte haft problem annat än när den generella mottagningen har varit mycket dålig, samt efter uppdatering då det kan strul första gången man startar Spotify.
av stevvee
#1332451
Aguts001 skrev:Byta leverantör kan inte vara lösningen. Funkar perfekt i 10 datorer och lika många mobiltelefoner dessutom snabbt som rackarn!
Har haft inne bilen två ggr, de har bytt sim till annan leverantör dock lika segt ändå.

Bilen levererar långt under vad som kan accepteras på denna punkt
Jodå absolut för Volvo verkar ha stora bekymmer med vissa leverantörer och Telenor verkar vara den sämsta för Volvo (lite komiskt att det är med telenor dom har avtalet) kör med Telia och fungerar ypperligt i både V90 och V60.
av Bäckseda
#1332452
Intressant inlägg, min Spotify har dock hängt sig på samma låtlista, fins ingen sökmotor, display tom till vänster. Spotify är enda appen jag inte kan avinstallera, konstigt. Funderar på att gå till fabriksåterställning och se om det funkar. Annars 95% jättebra med hallon, funkar dock inte utomlands.
av refbob
#1332488
Min spotify och internet strular med.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]