Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1338896
tilldavid skrev: tis 24 sep 2019, 21:45 Det går visst att vrida och vända på alla argument :-) Ev stenskott behöver jag inte bry mig om då det är tjänstebil så det betalar jag inte ändå om olyckan skulle vara framme. Jag är nog expert på beslutsångest kring såna här saker. Hur funkar placeringen av läsbelysningen med panorama då? Har ungar i baksätet som gärna vill ha den tänd emellanåt.
Så bucklar du till plåten betalar du inget?!
#1338900
@Xanthopteryx,
Nej, precis. Det känns ganska tryggt.
#1338963
Så är det, har dock aldrig behövt "nyttja" förmånen ännu, peppar peppar.
#1339174
@pellemando,
Hur har det gått? Fått provköra en T8 som fungerar?
#1339314
@pellemando,
Yes, V90 T8 Inscription, solid svart med teknikpaket, B&W, dragkrok, 360 kamera, svart innertak, tonade rutor, delade slutrör, panoramatak, luftfjädring aktivt chassie och givetvis vinterdäck och lite andra småsaker.
Blir mkt pengar ca 7000/mån men då har jag ingen självrisk om något händer och får den också handtvättad och städad på jobbet varannan vecka (lämnar den på morgonen på parkeringen och när jag ska hem så står den där nytvättad och fin)
Det får vara värt det :-)
#1339367
@pellemando,
Ja, det är väldigt bra. Är en bilrekondfirma som hämtar bilen. Med 3 barn så är det värt en del.
Har inte fått leveransbesked ännu.
Har inte provat någon V90 T8 för det hade dom ingen här däremot en XC60 T8 och jag gillade verkligen drivlinan. Nu har också justeringar gjorts på vårt företag mot nya skatterna efter nyår så skillnaden mellan T8 och tex D4 har minskat rejält. Byggde en v90 CC d4 med 19" fälgar och skatten på den landar på 10600 kronor. Saftigt!
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 26
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]