Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1332947
pellemando skrev:Om man leasar bilen, får man ta del av Klimatbonusen? Eller hamnar den hos ÅF?
Beror på vilken typ av leasing. På en finansiell lease står du ju som ägare på bilen. Men även på operationell leasing så kommer den leasetagaren till del via sänkt månadskostnad. Ingen "stjäl" bonusen för dig, så funkar det inte.
#1332975
Hej,
Har lite funderingar på V90 T8 också. Drar husvagn och har v90 cc D4 idag och står i begrepp att byta i vinter. Ställde in mig på att det nog bara är diesel som gäller om man ska dra en del husvagn men läste sen en recension av v90 T8 som dragbil och det lät inte så fel. Någon som har erfarenhet av V90 T8 som dragbil? Vad kan förbrukningen ligga på med en 2000 kg husvagn efter? Är det endast 50 liters tank i den eller är den större nu?
#1332988
Ja, så är det nog. Majoriteten av milen blir ju utan husvagn. Har bil via jobbet och står lite i valet och kvalet mellan en V90 CC D4 Adv edition eller en V90 T8 Inscription med i övrigt samma spec som CC:n. Dvs luftfjädring, dragkrok teknikpaket osv. Skillnaden i pris per månad ligger på mellan 400-500:- mellan dessa två till CC:s fördel (blir så med vårt avtal). Så frågan är, lite högre bil med dieseln eller är v90 T8:an så bra så det är värt skillnaden emellan. Synpunkter mottages gärna :-)
#1333011
Ja, om jag inte vill köpa ut den jag har vilket jag inte sugen på. Varför undrar du?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 26

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]