Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1334586
Tre barn! Kör på en sjusitsig xc90, du kommer älska det. Man får med en kompis t.ex. till fjällen eller farmor/ farfar/kompisar på utflykt/badstranden. Bilen blir väldigt mycket mer användbar och saker blir roligare.

(Är partisk med tre barn och en xc90 2018, t6)
#1334691
Jo XC90 är kanonfin bil, har haft 2 st en Inscription med extra allt och en R-design mer basic utrustad. Hade dom privat men kör nu tjänstebil och då blir Xc90 saftigt dyr så den går bort.
Har V90 CC D4 nu och det funkar bra med familjen det jag tvekar på är om jag kommer ångra den lägre V90 för att få T8 och hur den skiljer sig i framkomlighet på vintern mot V90 CC. Vi har en stuga som vi åker en del till på vintern.
#1335386
Sitter och bygger för fullt i konfiguratorn.
Sitter och jämför skillnaden på V90 T8 Momentum adv edition och Inscription.
I alla specar så har jag med teknikpaket, Aktivt chassie m luftfjädring bak, 360 kamera, dragkrok, samt även elinställbar förarstol är tillvald på momentum specen.
Det jag då funderar på är några saker. Skillnaden upp till inscription med samma spec är 300:- / månad. Värt det? Vet ej..
Sen tittar jag på stereo alternativen och harman kardon stereon får jag för 78:- / månad vilket känns helt ok men B&W för hela 262:- / månad vilket känns mer tveksamt..
Ska väl säga att det är tjänstebil med nettolöneabvdrag jag pratar om och innehavstiden är 24 mån där jag tidigast får byta efter 21 mån.
Tar gärna emot input från er kring dessa val.
#1335403
Går tyvärr inte att välja B&W på momentum.. måste vara Inscription för att kunna välja till fetstereon.
#1335425
Hade jag byggt en t8 (top notch modellen) hade jag tagit inscription trots att den enda funktionaliteten du får är skinnstolar och drive mode (gäller detta t8?). I övrigt verkar det vara utseendegrejer enbart utöver din momentum advanced. Fast jag köper ju mina bilar (och har dom 5-10år) hade jag legat på månadskostnad och garanterat byte efter två år kanske jag resonerat annorlunda.

Tror h&k stereon är mer än tillräcklig även för en ljudkräsen person. Man får med baslåda vilket höjer upplevelsen rejält.
#1335426
V70_2005 skrev:Hade jag byggt en t8 (top notch modellen) hade jag tagit inscription trots att den enda funktionaliteten du får är skinnstolar och drive mode (gäller detta t8?). I övrigt verkar det vara utseendegrejer enbart utöver din momentum advanced. Fast jag köper ju mina bilar (och har dom 5-10år) hade jag legat på månadskostnad och garanterat byte efter två år kanske jag resonerat annorlunda.

Tror h&k stereon är mer än tillräcklig även för en ljudkräsen person. Man får med baslåda vilket höjer upplevelsen rejält.
Angående ljudet så är H&K okej men inte mer. B&W är tusen gånger bättre och mer värd pengarna. (Har båda ljudanläggningarna)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 26

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]