Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
#1328327
Rameder har vertikala Westfalia eller Brink för strax under 4000 inkl. bilspecifik elsats. Om du kan/vill montera för under 2000 kan bara du bedöma. :)
Användarvisningsbild
av Speedwest
#1328367
AndS skrev:
Speedwest skrev: ons 24 jul 2019, 09:58 Nya regler. Behöver inte registeras innan nästa besiktning. Alla garantier kvarstår.
Jo, men det är regelverk från Transportstyrelsen, inte vad företag/leasingbolag har för regler.
Ja i värsta fall slipper jag förmånsvärdet för kroken Bild
av AndS
#1328376
Speedwest skrev: ons 24 jul 2019, 19:11
AndS skrev:
Speedwest skrev: ons 24 jul 2019, 09:58 Nya regler. Behöver inte registeras innan nästa besiktning. Alla garantier kvarstår.
Jo, men det är regelverk från Transportstyrelsen, inte vad företag/leasingbolag har för regler.
Ja i värsta fall slipper jag förmånsvärdet för kroken Bild
Äh, de pengarna är ju försumbara. ;-)
Men kolla seriöst, jag hade en kollega för länge sedan som plockade på egen krok och lyckades bli påkörd bakifrån med leasingbilen.
Det var en diskussion kring om "icke originakroken" orsakat extra skador utifrån att bilen inte var levererad och utrustad med krok enligt avtal. Vet inte hur det avlöpte.
Men vi ger bara råd här i forumet av vänlighet och ibland erfarenhet. :-)

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]