Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1326586
Volvo har bytt röret mellan turbo och intercooler på min xc90 MY17 och efter detta började det läcka olja i skarven till intercoolern.

Det hela började med att Volvo ville byta röret via en servicebulletin och en vecka efter bytet upptäckte jag ljus olja under bilen längst fram på vänster sida(under röret).

Jag kontaktade Volvo och de bytte ut röret mot ett nytt och försäkrade mig om att nu skulle det vara tätt.

Ca en vecka senare kom läckaget tillbaka och jag ska in på Volvo igen för tredje gången och få detta åtgärdat.
Misstänker att de dragit sönder själva plaströret på intercoolern genom att spänna slangklammer för hårt.

Jag har Volvo selekt på bilen så allt går på garanti men jag e sjukt less på att spendera tid på verkstan för att de ej lyckas åtgärda detta!

Ngn mer som upplevt samma, borde vara många XC90 som fått detta bytt vid detta laget?
#1351530
Har typ nästan samma problem
Volvo påstår att det är lecker olja från motor men jag ser inte några olje flecka i garagen. Undrar vad det kostar vovos svar var ca 17000kr undrade om det gick via volvo försekring volvo skulle undersöka dom har inte hört av sig och det har gått ca 2 månader nu. Och efter servisen och mjukvara uppdatering funkar inte värme i stolarna både fram och bak
#1351545
Alla som får det på garanti kan begära ersättning för resa, förlorad inkomst, fri hyrbil e.t.c.
En garanti skall vara KOSTNADSFRI.
Nyttjade det en gång då ett tangentbord jag köpt pajjade. Milersättningen för att byta ut det gjorde att tangentbordet blev halva priset :-p
(normal milersättning är skatteverkets ersättning)
Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]

Byta larmsiren.

Bara att byta👍

Helt klart är ju att gränsen inte g&arin[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Anders And (Danske Kalle Anka)