- lör 13 jul 2019, 22:46
#1326586
Volvo har bytt röret mellan turbo och intercooler på min xc90 MY17 och efter detta började det läcka olja i skarven till intercoolern.
Det hela började med att Volvo ville byta röret via en servicebulletin och en vecka efter bytet upptäckte jag ljus olja under bilen längst fram på vänster sida(under röret).
Jag kontaktade Volvo och de bytte ut röret mot ett nytt och försäkrade mig om att nu skulle det vara tätt.
Ca en vecka senare kom läckaget tillbaka och jag ska in på Volvo igen för tredje gången och få detta åtgärdat.
Misstänker att de dragit sönder själva plaströret på intercoolern genom att spänna slangklammer för hårt.
Jag har Volvo selekt på bilen så allt går på garanti men jag e sjukt less på att spendera tid på verkstan för att de ej lyckas åtgärda detta!
Ngn mer som upplevt samma, borde vara många XC90 som fått detta bytt vid detta laget?
Det hela började med att Volvo ville byta röret via en servicebulletin och en vecka efter bytet upptäckte jag ljus olja under bilen längst fram på vänster sida(under röret).
Jag kontaktade Volvo och de bytte ut röret mot ett nytt och försäkrade mig om att nu skulle det vara tätt.
Ca en vecka senare kom läckaget tillbaka och jag ska in på Volvo igen för tredje gången och få detta åtgärdat.
Misstänker att de dragit sönder själva plaströret på intercoolern genom att spänna slangklammer för hårt.
Jag har Volvo selekt på bilen så allt går på garanti men jag e sjukt less på att spendera tid på verkstan för att de ej lyckas åtgärda detta!
Ngn mer som upplevt samma, borde vara många XC90 som fått detta bytt vid detta laget?