Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pirate
#1326419
Hej!
Har någon lyckats att ta bort installerade kartor? Köpte en ny V90 och den har Frankrike, Ryssland och Spanien/Portugal installerat. I för sig är det inte problem men nu har de börjat gnälla att det finns uppdatering på dem. Känns ologiskt att man ska hålla på att uppdatera någonting som man inte använder.
Jag försökte att återställa fabrikens inställningar men det hjälpte inte alls. Installerade kartor kvarstår.
Användarvisningsbild
av pirate
#1326820
Xanthopteryx skrev:Funderat på samma sak och tagit detta med volvo. Gör det du också!
Finns det någon sida eller mejladress som man kan skriva till?
Användarvisningsbild
av pirate
#1327003
Fått svar
Volvo skrev:Hej,
Tack för ditt mejl angående Sensus Navigation.
Det går dessvärre inte att radera specifika kartområden från Europakartan då systemet har hela Europa som ursprungligt kartområde.
Tveka inte att återkomma till oss om du har ytterligare frågor eller funderingar.
Med vänliga hälsningar
Användarvisningsbild
av Bullmark
#1327006
pirate skrev: tis 16 jul 2019, 18:44 Fått svar
Volvo skrev:Hej,
Tack för ditt mejl angående Sensus Navigation.
Det går dessvärre inte att radera specifika kartområden från Europakartan då systemet har hela Europa som ursprungligt kartområde.
Tveka inte att återkomma till oss om du har ytterligare frågor eller funderingar.
Med vänliga hälsningar
Tack för info!
Typiskt, då lär min få fortsätta att tjata om att det finns en update för Baltikum på 450Mb att ladda ned. Eller så ger man med sig till sist bara för att få bort påminnelsen... :devil:
Användarvisningsbild
av pirate
#1327007
Man kan undra vad som händer om minnet blir ful och det räcker inte med plats för uppdateringar.

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]