- mån 15 jul 2019, 23:01
#1326913
Haft både småvibrationer i 120 kmh, men även lite svårdefinierade ”grövre” vibrationer o några sekunder vid normal acc från låg fart till ca 50-60 h, typ svänger vid ett rödljus eller på en parkering.
Kan kännas än mer med båten bakom på släp (1800 kg).
Har vart på Rejmes flera gånger och balanserat däck, kollat naven och nu sist byttes drivaxel höger fram.
Småvibbarna i högfart blev bättre, men acc problemet kvarstår.
Jag har föreslagit awd relaterat utan gehör, men orkar knappt tjata vidare nu när garantin gått ut.
Meken sist kände de grövre vibbarna innan drivaxelbytet.
Sen känns varje asfaltsskarv, brunnslock etc i chassiet, men det tror jag har med lågprofilen att göra ( ej luftfjädring) och ska testa 235/19” o se om det blir bättre.
CurovacXC902016 skrev: ↑fre 05 jul 2019, 18:23 3e och största problemet är när jag accelererar från stillastående vibrerar bilen som en gammal volvo 740. Väldigt irriterande vibrationer för en bil i den prisklassen.Har exakt samma fel på min 2017 xc90 d5 awd med 275/20” Michelindäck.
Haft både småvibrationer i 120 kmh, men även lite svårdefinierade ”grövre” vibrationer o några sekunder vid normal acc från låg fart till ca 50-60 h, typ svänger vid ett rödljus eller på en parkering.
Kan kännas än mer med båten bakom på släp (1800 kg).
Har vart på Rejmes flera gånger och balanserat däck, kollat naven och nu sist byttes drivaxel höger fram.
Småvibbarna i högfart blev bättre, men acc problemet kvarstår.
Jag har föreslagit awd relaterat utan gehör, men orkar knappt tjata vidare nu när garantin gått ut.
Meken sist kände de grövre vibbarna innan drivaxelbytet.
Sen känns varje asfaltsskarv, brunnslock etc i chassiet, men det tror jag har med lågprofilen att göra ( ej luftfjädring) och ska testa 235/19” o se om det blir bättre.