Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gages
#1324664
Är på semesterresa med min V90 CC och kopplad husvagn. På färjan Hälsingborg - Helsingör, vid fikat plingar telefonen att larmet har löst ut - förmodligen av den kraftiga sjögången. I morgon gäller Rödby - Puttgarden, kanske samma sak. Hur kan jag tillfälligt deaktivera larmet?
av LazerHawke
#1324677
Screenshot_20190703-135947.png
gages skrev: ons 03 jul 2019, 12:47 Är på semesterresa med min V90 CC och kopplad husvagn. På färjan Hälsingborg - Helsingör, vid fikat plingar telefonen att larmet har löst ut - förmodligen av den kraftiga sjögången. I morgon gäller Rödby - Puttgarden, kanske samma sak. Hur kan jag tillfälligt deaktivera larmet?
Användarvisningsbild
av Robbi
#1325849
Det är otroligt vad få vet om detta. Förra året stod massa nya Volvos och larmade när vi kom fram. I förrgår gick jag runt och sa till de närmaste med Volvo att aktivera reducerat larmläge. Samtliga tackade och sa ”tack, det visste jag inte”.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1325858
Robbi skrev:Det är otroligt vad få vet om detta. Förra året stod massa nya Volvos och larmade när vi kom fram. I förrgår gick jag runt och sa till de närmaste med Volvo att aktivera reducerat larmläge. Samtliga tackade och sa ”tack, det visste jag inte”.
Samma på Rödby - Puttgarden i helgen, tutade glatt på bildäck så det störde vilan efter man kört hela dagen ;-) Hade släktingarnas bil med också förra året, bad de sätta reducerat lärmläge, de bad mig visa dom :-)

Sen skulle ju detta kunnas stå om på biljetten eller liknande, fast,,, det står ju också att man ska starta motorn först innan man kan köra av och folk står glatt och puttrar i 10 min om det är en stor båt som man ska av. Men vad ska man begära, oftast klarar de ju inte ens av att fälla ner en toalettsits efter sig så...
Användarvisningsbild
av Frippefräs
#1325928
LazerHawke skrev: ons 10 jul 2019, 01:48 instruktionsboken är den minst lästa boken bland bilägare
Ja helt sjukt. När man skapar ett konto borde det stå ”Jag har läst manualen” med en checkruta. Annars får man inte skapa ett konto.

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]