Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
#1325934
:-) :-) och vad skulle du lösa med en kryssruta :-D
Vi är olika som person, vissa lär sig bilens funktioner andra inte, vanlig beteendevetenskap. Och många fullmatar bilen med alla tillägg utan att använda merparten av dem.
Vi som har hund lär oss direkt att använda funktionen om nedsatt larmfunktion, det är väl här som den mest används.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1328230
Jag åkte på Silja i Helsingfors och låg bakom en vit V90. Väl på färjan hamnade jag bakom. När vi står och plockar ur saker från bilen och ska gå in. Då börjar lastbilarna åka på och det skallrar som fn. Volvon börjar larma och ägarna kommer springande och svär ”inte igen, hur fan stänger man av larmet?”

Jag riktigt njuter när jag tvingas gå in scenen och förklara. Först var jag tvungen att fråga varför han inte har läst handboken.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1328231
Robbi skrev:Jag åkte på Silja i Helsingfors och låg bakom en vit V90. Väl på färjan hamnade jag bakom. När vi står och plockar ur saker från bilen och ska gå in. Då börjar lastbilarna åka på och det skallrar som fn. Volvon börjar larma och ägarna kommer springande och svär ”inte igen, hur fan stänger man av larmet?”

Jag riktigt njuter när jag tvingas gå in scenen och förklara. Först var jag tvungen att fråga varför han inte har läst handboken.
Undrar hur många som ringt på "knappen i taket" när detta eller liknande hänt?

Tyvärr glömmer ju folk vad som hänt så snart det fungerar, det är "sådana som vi" här och några till som sedan tar reda på hur man gör ;-)
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1328241
Micce1980 skrev:
Robbi skrev:Jag åkte på Silja i Helsingfors och låg bakom en vit V90. Väl på färjan hamnade jag bakom. När vi står och plockar ur saker från bilen och ska gå in. Då börjar lastbilarna åka på och det skallrar som fn. Volvon börjar larma och ägarna kommer springande och svär ”inte igen, hur fan stänger man av larmet?”

Jag riktigt njuter när jag tvingas gå in scenen och förklara. Först var jag tvungen att fråga varför han inte har läst handboken.
Undrar hur många som ringt på "knappen i taket" när detta eääer liknande hänt?

Tyvärr glömmer ju folk vad som hänt så snart det fungerar, det är "sådana som vi" här och några till som sedan tar reda på hur man gör ;-)
Ha ha, tror du folk har ringt VOC? Underbart!
av AndS
#1328275
Lite av det jag noterat i andra trådar, många som köper bilar med x paket/tillägg för yy pengar men sedan inte använder funktionerna eller förstår att de finns. ;-)
Hur många tror ni ordnar knappar/funktionerna i den vänstra skärmbilden utifrån hur man använder funktioner, har man hund så ligger larmknappen ensam på en rad för då hittar man den enkelt och snabbt.
Själv är jag minimalistisk och har lagt knappar som "aldrig" används längst ned då de inte kan tas bort och instrumentpanelen har rensats på så mycket som går att konfigurera bort, ska inte vara en massa lull-lull som inte har med körning att göra och bara stör (räcker med hastighetsmätare och tankmätare ;-) )
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1328277
AndS skrev:Lite av det jag noterat i andra trådar, många som köper bilar med x paket/tillägg för yy pengar men sedan inte använder funktionerna eller förstår att de finns. ;-)
Hur många tror ni ordnar knappar/funktionerna i den vänstra skärmbilden utifrån hur man använder funktioner, har man hund så ligger larmknappen ensam på en rad för då hittar man den enkelt och snabbt.
Själv är jag minimalistisk och har lagt knappar som "aldrig" används längst ned då de inte kan tas bort och instrumentpanelen har rensats på så mycket som går att konfigurera bort, ska inte vara en massa lull-lull som inte har med körning att göra och bara stör (räcker med hastighetsmätare och tankmätare ;-) )
Jo, men det tar ju 12-14 minuter ;-)
av least
#1328283
Knappast "sjukt", snarare en konsekvens av att de allra flesta nya Volvo-bilar inte är privatägda.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1328294
Robbi skrev: tis 23 jul 2019, 22:02
Ha ha, tror du folk har ringt VOC? Underbart!
Det är en lösning. VOC svarar på den här typen av frågor. Men dom flesta tror det måste hänt en olycka för att man ska få ringa.
Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]