Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1323048
Det var mkt smidigare med min S80 när jag backar, då spegeln stannar i nedfällt läge några sekunder efter man satt i Drive läge. Så man kan köra lite fram och tillbaka och se var man har trottoarkanten till man är färdig med parkeringen. Jag tror att det står även i S90s instruktionsbok att det tar 10 sekunder men det gör det inte alls. Så fort jag lämnar R lägen så går den upp igen.

Hur är det med era S90, V90?
Vad gör ni åt saken? Lösning?
#1323062
Det funksr på alla spa bilar utrustade med stolminne. Du kan programera själv om du vill ha dem nedfelda varge gång du lägger i backen eller om du vill att dem är i ett normallt läge.
Jag har mina i normallt läge och vid behov trycker jag på den backsopgel knappen 2 ggr beroende vilket backspegel vill jag fälla ner .
#1323192
sony skrev: mån 24 jun 2019, 07:37 Det funksr på alla spa bilar utrustade med stolminne. Du kan programera själv om du vill ha dem nedfelda varge gång du lägger i backen eller om du vill att dem är i ett normallt läge.
Jag har mina i normallt läge och vid behov trycker jag på den backsopgel knappen 2 ggr beroende vilket backspegel vill jag fälla ner .
Det är stolminne på båda stolar MEN vinner jag ngt med att programmera dem? Jag vill ju att det ska dröja några sekunder efter jag lämnat backen och inte att de reser sig direkt. Störigt.
Det är också så programmerar man dem så fälls båda speglar samtidigt vid backning, fast det är inte bara märken man vill se på båda håll dessutom.
Det var betydligt enklare och mer användbart på min S80 V8. Hoppas det kommer någon uppdatering med tanke på all klydd.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]