Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tiimpan
#1326583
AndS skrev: lör 13 jul 2019, 18:14
Tiimpan skrev: lör 13 jul 2019, 17:45 Kör nya xc60 med 21" tycker den är tystare än min gamla xc60 med 20" båda har/hade akustikrutor.
Med samma däckfabrikat och modell?
PIRELLI P Zero på båda ja.
av AndS
#1326613
Tiimpan skrev: lör 13 jul 2019, 22:24 PIRELLI P Zero på båda ja.
Det är knepigt med ljud. Var däcken slitna på din gamla bil och sedan går du till en bil med nya däck vilket kan förklara ljudskillnad.
av Tiimpan
#1326668
AndS skrev: sön 14 jul 2019, 07:38
Tiimpan skrev: lör 13 jul 2019, 22:24 PIRELLI P Zero på båda ja.
Det är knepigt med ljud. Var däcken slitna på din gamla bil och sedan går du till en bil med nya däck vilket kan förklara ljudskillnad.
Såklart har den nya bara rullat 300mil så det kanske ändras till senare?
Men tycker den nya är tystare iaf. Går mjukare också märkligt. :-o nyhetensbehag?
av AndS
#1326675
Varför ska man inte provköra nya bilar om man inte är helt säker på att man ska byta ;-) ;-)
av CaptainOats
#1326744
Jag har iaf V90 CC. 2018 med 19 tum.
Michelin latitute sport VOL märkta.
Akustikrutor.

Körde idag en 50 mila tur med bilen.
Jag har innan tyckt att det låter mycket iform av vindbrus. Som att acn blåser ganska högt frpn nedre delen av rutan.

Så jag tejpade runt rutan med eltejp. Såg tipset i en bmw tråd and vindbrus på e38 modellen.

Jag tycker att bilen går tystare nu. Kanske vart det inte tätt vid rutbytet bilia gjorde för typ 6 mån sen.

Däckljudet var ok. Dock tycker jag att man känner underlaget i ratten för mycket. Jag kan inte avgöra om det är vibrationer eller inte.
Jag hade vib med mina 18 tum vinterdäck men tycker att det försvann när jag satte på sommardäcken.
Kanske är dom kvar i mildare form.
Har bytt dämpare fram redan. Vibrationerna är inte alls tydliga som på vintersulorna. Men känns som dom kan finnas där lite.

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]