Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1332748
Doffart skrev: sön 18 aug 2019, 11:40 Luktar lite i min v90, garanti tiden kvar kan man ringa åf och klaga?
självklart kan du det. har du annat du tycker inte stämmer/känns bra i din v90 ta det samtidigt så slipper du åka fram och tillbaka x antal gånger
av Doffart
#1333478
UnleashFusion skrev:[quote=Doffart post_id=<a href="tel:1332732" data-original-title="" title="">1332732</a> time=<a href="tel:1566121247" data-original-title="" title="">1566121247</a> user_id=66021]
Luktar lite i min v90, garanti tiden kvar kan man ringa åf och klaga?
självklart kan du det. har du annat du tycker inte stämmer/känns bra i din v90 ta det samtidigt så slipper du åka fram och tillbaka x antal gånger[/quote]
Bokat tid på onsdag! Tack för tips. Har lite krångel med sidospeglarna som ibland vägrar fallas in också.
Användarvisningsbild
av Tombee
#1417730
Fick denna lukt från förarmattan för två veckor sedan och kontaktade Skobes-verkstaden via appen och de ringde strax efteråt och sa att en ny uppsättning var på väg.

Kör med textilmatta fram tills dess för lukten är verkligen otrevlig.
av Vardelos
#1417936
Tombee skrev: fre 11 dec 2020, 16:35 Fick denna lukt från förarmattan för två veckor sedan och kontaktade Skobes-verkstaden via appen och de ringde strax efteråt och sa att en ny uppsättning var på väg.

Kör med textilmatta fram tills dess för lukten är verkligen otrevlig.
Kan vara så att dom nya mattorna också kommer lukta när dom blir blöta, man vill ju inte att denna lukten sätter sig någonstans i bilen för då går den ej att sälja sen.
Jag har läst att folk lägger dom i badkaret med såpa ett tag, och sen skrubba ordentligt.
av Clennbe
#1466892
Min v90 luktar också. Helt ny bil . Det är filten på mattan som luktar när den blir blöt. Hörde något om limmet som luktar
av Edel
#1514835
Hej!
Jag hade samma problem, i mitt fall var det tygbiten på gummimattan på förarsidan som stank kattpiss. Skurade med diskmedel, hjälpte inte. Då tog jag maskintvättmedel som jag masserade in, lät det dra en halvtimme (blöt), gnuggade ordentligt med borste och nu luktar det rent och fräscht.
Bara ett litet tips :)
Användarvisningsbild
av sewen
#1514839
Clennbe skrev:Min v90 luktar också. Helt ny bil . Det är filten på mattan som luktar när den blir blöt. Hörde något om limmet som luktar
Inte helt omöjligt då många lim innehåller urea/ammoniak/urin. Lim kan ju även göras av djurhudar och även det luktar ju när det blir blött.

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]

Volvo on call och GSM

Hej! Istället för en ny 4-5g modul f&ou[…]

Bruten fjäder framvagn

Ladda på utav helvete på nån far[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]