Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GustafSmåland
#1318220
Hejsan.

som jag förstår det så kan inte xc90t8 -19 polestaroptimeras, är det korrekt uppfattat och vet någon i så fall varför? Är det nån miljögrej? Irriterande i så fall, det är ju farligt i omkörningarna om man inte har tillräcklig motorkraft. ;-)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1318231
Har det någon gång bara funnits Polestar till en viss årsmodell? Har det inte med tiden kommit till även nyare modeller om det inte funnits från start?
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1318234
Pratade med min PST igår gällande Polestar till XC90 T8 MY 19. Hans svar var att det funnits att beställa en kort period till MY19 men att Volvo sen drog tillbaka det. Varken Volvo eller Polestar lämnar besked när eller om det blir möjlighet att optimera MY19 igen. Kan det ha fastnat i någon certifiering - eller typgodkännandeprocess?
Senast redigerad av 2 Hanzon, redigerad totalt 0 gång.
av V70_2005
#1318369
Har själv en t6 utan polestar och den flyger i omkörningarna så en t8 original borde ju räcka för en omkörning då och då på en mötesväg :)

Men om man läser lite i trådarna (här och swedespeed) om polestar för dom större bensinarna t6/t8 verkar inte prestandan öka så mycket men däremot blir bilen bekväm även i performanceläget. En xc90 t6 utan polestar har väldigt känslig gas i performanceläget vilket är kul men i praktiken svåranvändbart då man känner sig som en nybörjare med ryckig körning. Har inte provkört t8, kanske beter t8 sig annorlunda utan mekanisk 4wd och med elassist).

Så polestar har ett värde. Lycka till.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1318407
@V70_2005, även V90 T5 i Dynamic mode har väldigt känslig gas och gör sig sisådär i lägre hastigheter (otippat va?) men i lite marschfart är det riktigt trevligt.
av Mellvid
#1318722
Jag tjatade till mig Polestar till min V90 T8 MY18. Först sa man att det inte fanns, och Polestar kunde inte bekräfta när detta skulle komma till min bil (iom att jag inte förvalde det vid beställning). Men sen fick jag det ändå.
av Hypoxia
#1318890
Lite offtopic, men det verkar som att Polestar just nu kör en kampanj som även omfattar nya generationens XC90. Tidigare har jag noterat att dessa specifikt har varit undantagna från kampanjerna som ligger på 6990:- istället för 9990:- (eller något liknande).
Har inte koll på om samma undantag har gällt även för S/V90, men har för mig att så har varit fallet.
https://www.bilia.se/biltillbehor/styli ... /polestar/

Är det någon som har koll på hur mycket jobb det är för verkstaden att installera, dvs om det går att enkelt rulla tillbaka om man inte tycker att det tillför värde för pengarna? Min anläggning har aldrig några Polestars hemma som man skulle kunna prova...
Användarvisningsbild
av grillchips
#1318891
@Hypoxia, det är nog väldigt enkelt för dom att återställa ja. Ett par knapptryck och en automatkaffe senare så att säga.
av AndS
#1318902
Om de accepterar det, borde bli någon registrering när programvaran laddas in i Volvos system. Annars skulle det vara en billigt tillval för handlare att skicka med vid köp av ny som begagnad bil ;-)

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]