- ons 22 maj 2019, 11:50
#1317816
Hej
Vi leker med tanken att privat köpa en begagnad XC90, -16 eller -17. Är svårt att få testa olika chassin. Vi har tidigare ägt en XC90 R-design 2012, och uppskattade mycket att den kändes rätt fast i chassit trots biltypen. Vill inte att det ska svaja och gunga i onödan liksom.
Vad gäller nya XC90 så tycker jag personligen inte att den är klädsam i R-design, utan ser trevligare ut i Inscription. Så då kommer frågan hur stor skillnad man upplever på dom olika chassina?
* Inscription, alltså "standard" chassit?
* R-design?
* Och såklart Four-C? Ska man leta efter en Inscription med Four-C luftfjädring för att få det fastare? Hur beter sig det chassit t.ex. i Dynamic? Blir det lika fast som ett R-design chassi? Och en följdfråga, blir det även liknande nivåregleringsfunktion med Four-C?
När man googlar så varnar vissa för dyra haverier med luftfjädringen, vilket såklart är trist särskilt på en privat ekonomi. Kommentarer på det? Är det ett skottsäkert system eller mycket reparationer?
Tack
Vi leker med tanken att privat köpa en begagnad XC90, -16 eller -17. Är svårt att få testa olika chassin. Vi har tidigare ägt en XC90 R-design 2012, och uppskattade mycket att den kändes rätt fast i chassit trots biltypen. Vill inte att det ska svaja och gunga i onödan liksom.
Vad gäller nya XC90 så tycker jag personligen inte att den är klädsam i R-design, utan ser trevligare ut i Inscription. Så då kommer frågan hur stor skillnad man upplever på dom olika chassina?
* Inscription, alltså "standard" chassit?
* R-design?
* Och såklart Four-C? Ska man leta efter en Inscription med Four-C luftfjädring för att få det fastare? Hur beter sig det chassit t.ex. i Dynamic? Blir det lika fast som ett R-design chassi? Och en följdfråga, blir det även liknande nivåregleringsfunktion med Four-C?
När man googlar så varnar vissa för dyra haverier med luftfjädringen, vilket såklart är trist särskilt på en privat ekonomi. Kommentarer på det? Är det ett skottsäkert system eller mycket reparationer?
Tack