Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1318040
Japp Tack
Det blir missvisande åt alla hål, beror på situationen, man fattar oftast hur det egentligen är där ute men man vill ändå ha så bra bild som möjligt.
Bilagor
20190523_165114.jpg
20190523_165114.jpg (243.3 KiB) Visad 821 gånger
#1318403
År 3 kan du använda dig av reklamstionsrätten, kan vara bra att ha åtanke om det skulle visa sig vara ett kostsammare fel på bilen.

Jag fick hela instrumentbrädan och stötdämpare fram bytt år 3 på min xc60 utan problem.

Tyvärr vet vissa åf inte hur reköamationsrätten fungerar

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

#1318627
Derank skrev: lör 25 maj 2019, 13:07 År 3 kan du använda dig av reklamstionsrätten, kan vara bra att ha åtanke om det skulle visa sig vara ett kostsammare fel på bilen.

Jag fick hela instrumentbrädan och stötdämpare fram bytt år 3 på min xc60 utan problem.

Tyvärr vet vissa åf inte hur reköamationsrätten fungerar

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Tack Jag kollar
Problemet är att jag inte är första ägaren på bilen men ändå
#1318668
Håller med föregående talare, den där vyn är helt felaktig och borde gå att hantera med enbart en justering.
På en korrekt vy så hänger alla linjer ihop och du har inga problem att använda kantlinjerna i den "grå rutan" för att finpositionera bilen längs trottoarkanter.
Du lär dig även hur mycket marginal du har i närheten av den "grå rutan", dvs hur nära du vågar lägga trottoarkanten. Jag kan lägga min kant-i-kant och ändå ha några centimeters marginal.
På samma sätt kan jag när det är små parkeringsrutor parkera bilen genom att backa in och helt dölja rutans markering med det grå fältet. Då slickar däcken på högersidan linjerna på parkeringsrutan.
#1318979
Derank skrev: lör 25 maj 2019, 13:07 År 3 kan du använda dig av reklamstionsrätten, kan vara bra att ha åtanke om det skulle visa sig vara ett kostsammare fel på bilen.

Jag fick hela instrumentbrädan och stötdämpare fram bytt år 3 på min xc60 utan problem.

Tyvärr vet vissa åf inte hur reköamationsrätten fungerar

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Det fick jag höra också på Volvos kundtjänst dock hänvisar de mig till Bilias verkstad och de påstår att år 3 gäller enbart första ägaren.

Ja, generellt sett kan det vara lättare at pr[…]

har du läst av elen till pedalen och inte upp[…]

Hade liknande på min för massa år[…]

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]