Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
#1317407
Nu är man sugen att spela lite mer "egna låtar". Ny bil, B&W ljud, ny teknik osv. Om man vill bläddra och hitta enkelt bland musik och hoppa mellan låtarna osv så finns det olika alternativ:
Android Auto
Telefon via Bluetooth
USB

Vilken alternativ är bäst och smidigast?
av stevvee
#1317410
GATUPLAN skrev:Nu är man sugen att spela lite mer "egna låtar". Ny bil, B&W ljud, ny teknik osv. Om man vill bläddra och hitta enkelt bland musik och hoppa mellan låtarna osv så finns det olika alternativ:
Android Auto
Telefon via Bluetooth
USB

Vilken alternativ är bäst och smidigast?

Bilens egna Spotify Bild bäst ljudkvalité
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1317447
Skippa ljud över blåtand över mobilen i alla fall.. Din B&W-anläggning kommer gråta över ljudkvaliteten..

Spotify-appen i sensus, inställd på Extrem kvalitet... 👍🏻
av Gorban
#1317475
Apple CarPlay med telefonen kopplad via sladd till bilen och Spotify på extrem ljudkvalitet låter konstigt nog inte lika bra som bilens egen Spotify-app.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
#1317477
A ok bilens Spotify app då. Då får jag räkna med 99kr i månaden...
Då tycker Ni att bästa ljudet kommer då, MEN att bläddra och gå in låtar - typ hoppa över intro lr spela lite tillbaka i låten m.m., samt se allt på den stora skärmen ska inte vara någon problem där?

Jag implementerar här:
Med bilens Spotify behöver jag även Internet delning och vad är bästa sätt att göra det då?
Kan jag använda min tjejs Spotify konto i bilen utan mkt större strul och avbrott?

Tack
Användarvisningsbild
av Eritom
#1317618
Om du deler Internett fra din mobiltelefon, så kan du fortsatt bruke Spotify app’en i Sensus.

Du kan også spole fremover/bakover fra telefonen selvom lyden spilles fra Sensus. Spotify fungerer veldig bra sånn på flere enheter! Litt delay, bare (1sekund ca)
av stevvee
#1317817
Putteman skrev:Jag har sett att folk rekommenderar att "TuneIn" för bäst ljudkvalitet, men vet inte vad det innebär. Vad är det för funktion? Vad gör den?
Det är en app så du får internet-radio. Finns i sensus och då har du tillgång till alla världens kanaler
av GoranP
#1317818
TuneIn är en Webradio-app, denna app finns även för din Android eller Iphone.
I den här app'en kan du lyssna på radiostationer världen över, jag tror dom brukar påstå att dom når 100000 stationer, eller så. Iaf, jag har använt den på min telefon och surfplatta i flera år och tycker den fungerar bra. Du kan skapa din egen favoritlista och komma åt den från både bilen och telefon.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
#1317844
GoranP skrev: ons 22 maj 2019, 12:07 TuneIn är en Webradio-app, denna app finns även för din Android eller Iphone.
I den här app'en kan du lyssna på radiostationer världen över, jag tror dom brukar påstå att dom når 100000 stationer, eller så. Iaf, jag har använt den på min telefon och surfplatta i flera år och tycker den fungerar bra. Du kan skapa din egen favoritlista och komma åt den från både bilen och telefon.
Ok
Är det stor skillnad mellan gratis versionen och premium? Ljud och funktioner m.m.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]