- fre 17 maj 2019, 09:25
#1316926
Hej
XC90 har ju "ryktet" om sig att vara en dyr bil att äga, vilket såklart stämmer till viss del. Men i praktiken så är ju normalt värdeminskningen den största posten. Vi har tidigare haft t.ex. en XC90 R-design från 2013 som köptes begagnad och som inte alls blev särskilt dyr, då just värdeminskningen var väldigt moderat.
Vad tror ni om värdeminskningen om man idag köper "nya" XC90, som en 2016 t.ex.? Idag får du t.ex. en D5 AWD Inscription med 10.000 mil för ca 400´. Hur mycket är den värd om t.ex. 2, 3, 4 år osv? Hur resonerar ni?
XC90 har ju "ryktet" om sig att vara en dyr bil att äga, vilket såklart stämmer till viss del. Men i praktiken så är ju normalt värdeminskningen den största posten. Vi har tidigare haft t.ex. en XC90 R-design från 2013 som köptes begagnad och som inte alls blev särskilt dyr, då just värdeminskningen var väldigt moderat.
Vad tror ni om värdeminskningen om man idag köper "nya" XC90, som en 2016 t.ex.? Idag får du t.ex. en D5 AWD Inscription med 10.000 mil för ca 400´. Hur mycket är den värd om t.ex. 2, 3, 4 år osv? Hur resonerar ni?