Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1316378
Hej! Nu gillar både jag och grabben färgen orange och tycker det är lite snyggt med just V90 CC Ocean Race säkerhetsbälten i "Flare Orange" - någon som vet om det kan gå att få och vad det skulle kosta att byta hos Volvo? Själva säkerhetsbältet är ju en "standardprodukt" som man enkelt hittar på internet, men givetvis vill man ju att det installeras korrekt från Volvo.
#1316379
Vad de kostar hos Volvo ÅF får du nog fråga med om ;-) Trist svar med de flesta svarar på mail rätt ok så skicka till en eller två olika, dock får du kanske räkna med att de tar hem det som en reservdel om de ska bli någorlunda ok pris, bytet är väl rätt enkelt sedan men lär tyvärr bli dyrt
#1316399
Jag har funderat på detta också då OR-bältena är pangsnygga. Skulle nog göra sig bra i min V90 R-design som i övrigt är väldigt mörk i interiören, något som bryter av liksom, inte bara racecar-looken. :D
Men det är OHYGGLIGT dyrt vad jag fått höra. Definitivt femsiffrigt.

Däremot har jag sett en rysk firma som gjort bytet, men det säger ju inget om vår marknad.
#1316405
Ja räkna med dyrt. Inget dom kommer sälja över disk då jag antar att det är sträckare i dom. Sen bälten som är en säkerhetsprodukt är generellt dyrt. Billigare att byta bil
#1316407
FilipDjurberg skrev:40.000kr sa min ÅF att det skulle kosta med installation o hela skiten. Jag gick därifrån.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja det bör nog hamna i den regionen.
Enligt https://www.volvopartswebstore.com/ ligger priset fram på $467/st och bak $449/st så det kan man nog ha som riktmärke...
#1316541
En sak som jag dock vill ha i min CC är den inbyggda arbetsbelysningen från Standby som finns i Ocean Race-varianten.
Den är integrerad i bakluckans handtag. Galet starkt ljus med egen av/på-knapp.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]