Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ragge1
#1315953
Bilen är driggt ett år gammal och ena kamera har gått svart Bild , är det flera som har haft nån kamera defekt ,
20190511_165155.jpg
20190511_165155.jpg (71.57 KiB) Visad 3164 gånger
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

av Xanthopteryx
#1315962
Ja, vänster. Hjälper dock att trycka på båda sidospegelknapparna (fälla in/ut spelarna). De rör sig inte men kameran hoppar igång. Händer bara ibland att den svartnar.
av Cokeisit
#1315975
Det hände mig en gång i början på våren när vädret slog om och det frös till på natten. Den vänstra kameran var svart när jag skulle åka iväg på morgonen. Efter ett kort stopp på dagis och backspeglarna infällda vid låsning åkte jag vidare. Då fungerade kameran igen. Jag tolkade det som att backspegeln pga is i vägen inte hade fälts ut helt och det medförde att en sensor kände av det och därför slogs inte kameran på.

Så det kan vara något i vägen som gör att backspegeln inte fälls ut helt även om man upplever att den har gjort det
Användarvisningsbild
av ragge1
#1316035
tack så mycket , idag när jag skulle anänder bilen så fungera alla kamera , säkert nåt med infälling av spegeln ;)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1316129
Det där har börjat hända mig oftare och oftare. Min PST ska få kolla på det vid tillfälle.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1316163
På min uppenbarar sig felet på båda speglar, dock helt random och aldrig (vad jag märkt hittills iaf) två sidor samtidigt. Tror (OBS, tror!) inte att fram eller bak har betett sig så någon gång heller.
av Xanthopteryx
#1316174
Jag har som sagt bara råkat ut för det på vänster sida. Om du är inne och får det fixat, kolla gärna vad som gjordes. Hos mig så fixade de någon kontakt och uppdaterade mjukvara men det hjälpte inte så blir in igen sedan när jag orkar.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1316507
Intressant ändå, lärde mig lite nytt igår när kamerorna behagade sig visa en svart vy. Dels infällning men även att höger spegel automatiskt tiltar vid knapptryck.
Nåja. Visst fasen gick det att få liv i kamerorna när man vinklade in.

Om höger var svart så vinklade jag in båda (men fick bara vänster att vika in?), då hoppade höger igång men vänster blev såklart svart. Fällde ut vänster och då funkade båda. Sjukt irriterande. Mjukvarubugg eller är det så som ni säger att speglarna inte är heeeelt ute (vi snackar millimeter här)?
av stevvee
#1316512
grillchips skrev:Intressant ändå, lärde mig lite nytt igår när kamerorna behagade sig visa en svart vy. Dels infällning men även att höger spegel automatiskt tiltar vid knapptryck.
Nåja. Visst fasen gick det att få liv i kamerorna när man vinklade in.

Om höger var svart så vinklade jag in båda (men fick bara vänster att vika in?), då hoppade höger igång men vänster blev såklart svart. Fällde ut vänster och då funkade båda. Sjukt irriterande. Mjukvarubugg eller är det så som ni säger att speglarna inte är heeeelt ute (vi snackar millimeter här)?
Går väll att ändra i inställningen om den skall vinkla en eller båda ?

Min 17 V90 och 19 V60 beter sig lika med kamerorna och jag tror mer mjukvara.

Det är inte reglervententilen på AC s[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&[…]

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]