Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1316514

stevvee skrev:
Går väll att ändra i inställningen om den skall vinkla en eller båda ?

Min 17 V90 och 19 V60 beter sig lika med kamerorna och jag tror mer mjukvara.
Mycket möjligt! Ska iväg med bilen strax så jag ska labba lite mer då.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1316520
Ok, testade nyss att leka med speglarna. Idag fälls båda in utan problem vid knapptryck. Det gjorde de inte igår med samma manöver, det är jag helt 100 på. Enda skillnaden då var att bilen hade startat med ena kameran svart, vid uppstart nu på morgonen fungerade båda kamerorna.
av Malmstroem
#1316539
Hur ska vi uttrycka det -- Volvo Cars har inte lyckats helt med utvecklingen av mjukvaran till bilarna på SPA plattformen.

Det är en del saker som inte fungerar helt smärtfritt...

Ingen mjukvara är helt buggfri, men min uppfattning är att Volvo lyckats ovanligt dåligt.
Användarvisningsbild
av Eritom
#1316637
Min V90 har hatt både høyre og venstre, pluss bakre kameraet gått i svart. Løser seg selv neste gang bilen skal brukes... Skjer oftere når det er kaldt i været!
av Xanthopteryx
#1317181
Nu har mina kameror börjat muppa sig igen. Även höger en gång! Skitskumt. Någon som fått klarhet i om det är mjukvara eller hårdvara?
av V70_2005
#1317222
Kanske har varit uppe tidigare men händer detta även med automatisk infällning av?

Annars slår kamerorna i backspeglarna av om en dörr är öppen på samma sida, inga indikationer på öppna dörrar?
av Xanthopteryx
#1317240
Inte testat detta.
Ingen indikation på öppen dörr.

Det mest intressanta tycker jag är att när min vänstra lagt av, så trycker jag på fälla in/ut speglarna och det som händer är att kameran då hoppar igång, men det syns inte den minsta rörelse från speglarna och det låter exakt ingenting heller.
När nu högre lade av och jag gjorde samma procedur så fälldes vänstra spegeln in, men inte högra! Och när jag körde igen så fälldes vänstra ut och vips funkade båda kamerorna.
av V70_2005
#1317262
Läste någonstans att någon hade en skadad backspegel typ en kuggtand saknades så spegeln liksom ryckte lite. Om ”fel” kugg har ramlat kanske man kan hamna mitt i mellan så någon sensor blir lite antingen eller och bilen vet inte var spegeln är eller tror den är i annat läge än den egentligen är.
av GoranP
#1317790
Jag hade inne min bil på service som igår, för bl.a. detta problem med att sidobilden/erna inte syns alltid. I mitt fall är det mest vänstra spegeln, (funkar inte 1 av 3 ggr), men även högra spökar ibland, (ca 1 på 8ggr).
Dom såg problemet på verksta'n, och svaret dom fick från Volvo var att problemet är känt, men ingen lösning finns ännu klar.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]